همزمان با اکران جهانی فیلم جدید ریدلی اسکات، «ناپلئون»، یک نظرسنجی نشان می‌دهد که درصد قابل‌توجهی از جامعه‌ مدرن فرانسه میراث به‌جای‌مانده از ناپلئون بناپارت را تایید می‌کنند.

فیلم «ناپلئون‌» حس وطن‌دوستی فرانسوی‌ها را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی‌که منتقدان فرانسوی روی خوشی به فیلم جدید اسکات با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی نشان نداده‌اند، اما دیدگاه تماشاگران فیلم در این کشور اروپایی متفاوت است.

شمار زیادی از جامعه‌ مدرن فرانسه، سابقه‌ تاریک زن‌ستیزی، امپریالیسم و هم‌چنین نژادپرستی ناپلئون را به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند اما سایر رویکردهای حکمرانی وی را تایید می‌کنند.

نتایج نظرسنجی Ifop-Financial نشان می‌دهد که حدود ٧٤ درصد از فرانسوی‌ها معتقدند اقدامات ناپلئون تاثیر مثبتی بر روی فرانسه داشته است؛ رشد چهار درصدی نسبت به نظرسنجی مشابه در سال ١٩٦٩.

بیست درصد تاثیر و اصلاحات ناپلئون بر روی استاندارهای آموزشی را مثبت ارزیابی کردند که از نظرسنجی مشابه حدود پنجاه سال پیش بیشتر است.

«ناپلئون‌» ریدلی اسکات حس وطن‌دوستی فرانسوی‌ها را افزایش داد

با این‌حال فرانسه مدرن نسبت به فتوحات نظامی ناپلئون دیدگاه متعادل‌تری دارد و تنها ٣١ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند پیروزهای میدانی این فرمانده را ستایش می‌کنند؛ در حالی‌که این عدد در نظرسنجی سال ١٩٦٩ حدود پنجاه درصد بود.

بیست‌وپنج درصد از نظردهندگان نیز مارین لوپن و نیکلا سارکوزی را نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی به ناپلئون می‌دانند. 

نظرسنجی ماه قبل YovGov نیز نشان می‌داد که حدود ٣٤ درصد از فرانسوی‌ها نظر مساعدی نسبت به ناپلئون دارند و تنها ٢١ درصد از نظردهندگان روی خوشی به اون نشان نمی‌دهند.

در حالی‌که انتقادهای متعددی از «ایرادات تاریخی» فیلم «ناپلئون» در روزهای اخیر مطرح شده است، اسکات و فینیکس از دراماتیزه‌کردن زندگی این فرمانده‌ی فرانسوی دفاع کرده‌اند. نشریات فرانسوی نیز نسبت به فیلم جدید اسکات مهربان نبوده‌اند اما این فیلم دویست میلیون دلاری در گیشه بهتر از آن‌چه درباره اثری تاریخی حماسی انتظار می‌رود، عمل کرده و فروش جهانی آن به ٧٩ میلیون دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.