مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برنامه‌ریزی برای تشییع و خاکسپاری پنج شهید گمنام در این استان در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد.

۵ منطقه استان سمنان میزبان ۵ شهید گمنام / اعلام جزئیات مراسم تشییع

به گزارش قدس آنلاین، سردار عباس مطهری اظهار کرد: این پنج شهید والامقام قرار است در روستای نردین میامی، شهر رضوان از توابع میامی، روستای میقان شاهرود، روستای طزره دامغان و شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار به خاک سپرده شوند.

وی با بیان این‌که یک برنامه استقبال استانی از این پنج شهید پیش‌بینی شده است، گفت: قرار است که پیکر شهدا به مشهد منتقل شوند و پس از طواف حرم مطهر، ۱۶ آذر ماه پس از انتقال دوباره به استان سمنان، در شاهرود از آنها استقبال شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از استقبال شهرستانی از شهدای گمنام از ۱۷ تا ۲۰ آذر ماه خبر داد و افزود: از پیکر این شهدا در همه شهرستان‌های هشتگانه استان استقبال خواهد شد.

سردار مطهری از برگزاری آیین استقبال استانی از این شهدا در روز ۲۰ آذر ماه در مرکز استان خبر داد و گفت: پیکر این پنج شهید ۲۶ آذر ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر سمنان تشییع می‌شود و پس از این مراسم هر کدام از پیکرهای مطهر به شهرستان پیش‌بینی‌شده منتقل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام، اظهار کرد: در استان ۶۱ یادمان شهدای گمنام وجود دارد که پیکر ۱۶۷ شهید والامقام در آنها دفن شده است.

وی از تکمیل نهایی ۴۱ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و گفت: ۲۰ یادمان شهدا در استان نیمه‌کاره یا نیازمند مرمت هستند که ۱۰ یادمان از آنها در اداره‌ها و ۱۰ یادمان نیز در فضای عمومی هستند.

سردار مطهری بر لزوم تکمیل این یادمان‌ها تاکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود مسؤولان نسبت به تکمیل این یادمان‌ها اقدام کنند.

وی از وجود ۳۷ هزار شهید مفقودالاثر در کشور خبر داد و گفت: تا کنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ پیکر از این شهدا شناسایی شده‌اند. ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهید نیز تفحص شده و هنوز دفن نشداند. ۲۷۰۰ شهید تفحص‌نشده دوران دفاع مقدس در کشور باقی‌ مانده که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تفحص پیکرهای مطهر آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.