معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: روزانه بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ تن گوشت مرغ روانه بازار استان می‌شود که تامین کننده نیاز مصرفی خراسان رضوی است.

روزانه بیش از ۴۵۰ تن گوشت مرغ روانه بازار خراسان رضوی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمود قربان زاده اظهار کرد: در حوزه تولید و پرورش طیور گوشتی به نسبت دوره‌های مشابه پارسال، امسال در حال تجربه افزایش تولید هستیم و مشکلی در تامین و تولید جوجه گوشتی در مرغداری‌ها و در زنجیره‌های نظارت بهداشتی وجود ندارد.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش حدود ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در خراسان رضوی طی دو ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و بیان کرد: بنابراین سعی شده تا نه تنها تولید در استان حفظ بلکه افزایش هم داشته باشد.

وی بیان کرد: این اداره کل در کنترل بیماری‌ها، پاک نگهداشتن استان از بیماری طیور و افزایش ضریب اطمینان شغلی برای مرغداران در حوزه بهداشتی تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

قربان‌زاده با اشاره به فعالیت ۱۴ کشتارگاه مرغ در خراسان رضوی که چهار کشتارگاه از این تعداد در شهرستان مشهد فعالیت دارد، ادامه داد: به صورت میانگین بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در شبانه روز در استان کشتار و روزانه بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: به صورت میانگین طی یک هفته اخیر روزانه ۲۶۶ هزار قطعه با وزن ۴۸۰ تن مرغ روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه معاونت سلامت دامپزشکی خراسان رضوی متولی تنظیم بازار و نظارت بر روند توزیع مرغ نیست، بیان کرد: با این حال در حد وظایف نظارتی بر روند تامین و کشتار مرغ در حال انجام وظیفه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.