رئیس اداره بهزیستی بردسکن گفت: این اداره ماهیانه بیش از ۲ میلیارد تومان در قالب خدمات مستمری و لوازم بهداشتی و حق پرستاری به جامعه تحت حمایت خود پرداخت می‌کند.

پرداخت ماهانه بیش از ۲ میلیارد تومان به جامعه هدف بهزیستی بردسکن

به گزارش قدس خراسان، مصطفی محمدپور با بیان اینکه اداره بهزیستی بردسکن ۳۲۰۰ پرونده معلولیت،۵۲۶ پرونده در حوزه زنان و خانواده و ۸۲ خانواده دارای دوقلو و سه قلو زایی دارد، اظهار کرد: در حوزه اشتغال در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات ملی به شهرستان ابلاغ شده است و ۱۵ میلیارد تومان دیگر سهم استانداری در حوزه اشتغال است که هنوز به شهرستان ابلاغ نشده است.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن عنوان کرد: از محل تسهیلات ملی به ۱۳۰ نفر از متقاضیان در حوزه اشتغال پس از تشکیل پرونده و معرفی به بانک به طور میانگین هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی همچین گفت: در اجرای طرح کرامت خورشید ۴۳ نفر از متقاضیان از تسهیلات پتل‌های خورشیدی کوچک مقیاس با تولید ۵ کیلووات برق در دست اقدام است که در این رابطه بیش از ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و اقتصاد مقاومتی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

محمدپور افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن در حوزه اجرای پنل‌های خورشیدی در سطح استان یکی از شهرستان‌های پیشگام است.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن در بحث خانه‌دار شدن معلولین گفت: ۱۸ نفر در شهر انابد و ۴۳ نفر در شهر بردسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام که پس از اخذ پروانه می‌تواند نسبت به ساخت واحد مسکونی خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در سطح روستاها نیز ۶۰ نفر متقاضی مسکن هستند که پرونده آن‌ها نیز در دست اقدام است.

محمدپور با بیان اینکه تمامی انشعابات آب و برق و گاز متقاضیان مسکن رایگان است، گفت: به ازای هر خانواده دو معلول به بالا ۲۰۰ میلیون تومان و خانواده‌های تک معلولی و یا زن سرپرست خانوار از کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی نیز در ساخت مسکن برخوردار می‌شوند که طبق پیشرفت فیزیکی پروژه مرحله به مرحله به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.