رئیس شورای عالی نظام پرستاری، نسبت به دخالت برخی افراد در انتخاب اعضای جدید شورای عالی نظام پرستاری هشدار داد.

پشت پرده دخالت در انتخاب اعضای شورای عالی نظام پرستاری

شمس‌الدین شمسی گفت: در روزهای آتی انتخابات شورای عالی نظام پرستاری را پیش رو داریم، اما اینگونه که پیداست برخی از افراد صاحب قدرت و منصب از طریق تهدید و تطمیع فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که انتخابات به‌گونه‌ای ناسالم رقم بخورد.

وی ادامه داد: این تهدید و تطمیع‌ها، راه به جایی نخواهد برد، زیرا پرستاران هوشیار به این مسائل هستند، اما ما از مسئولان نظارتی و اجرایی انتخابات شورای عالی نظام پرستاری درخواست داریم که از دخالت‌هایی که امکانش هست رخ دهد، تا سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد، پیشگیری کنند.

شمسی افزود: پیشگیری کردن از بروز برخی از خطاها به مراتب بهتر از این است که بعداً بخواهیم این قبیل اشتباه‌ها را رفع کنیم، زیرا ممکن است افرادی که قدرت و اختیار دارند و می‌توانند تهدید و تطمیع کنند، برای مثال تهدید از دست دادن مسئولیت و مدیریت‌ها، یا برعکس، وعده دادن پست و مسؤلیت و با این روش‌ها، فضای سالم انتخابات را خدشه‌دار کنند.

وی بیان کرد: ما در جمع پرستاران هستیم و اطلاع دقیق از تماس‌ها و تهدیدهایی که توسط برخی افراد و گروه‌ها برای دخالت در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری انجام می‌شود، داریم، لذا از مسئولان و ناظرین انتخابات انتظار داریم روش‌ها و راه‌هایی را در روز برگزاری انتخابات پیش‌بینی کنند تا جامعه پرستاری دغدغه‌ای نسبت به صحت انتخابات نداشته باشد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: این روزها می‌شنویم که به افراد بیان می‌کنند اگر می‌خواهید در سمت‌ها و مسئولیت‌های خود باقی بمانید و یا مسئولیتی می‌خواهید و… باید از برگه رأی خود عکس بگیرید و به ما نشان دهید تا مطمئن باشیم به افراد مدنظر ما رأی داده‌اید.

شمسی افزود: در این خصوص باید تدابیری اندیشیده شود که به هیچ‌وجه امکان عکس گرفتن از برگه رأی وجود نداشته باشد، در واقع ناظران و مجریان انتخابات نیاز است تدابیری در نظر بگیرند که افراد رأی‌دهنده، تلفن همراه و یا وسیله عکاسی در سالن انتخابات همراه نداشته باشند و کاملاً رأی‌های خود را محرمانه و به دور از انظار دیگران نوشته و در صندوق رأی بیاندازند.

وی ادامه داد: مباحثی که این روزها موجب ناراحتی جامعه پرستاری می‌شود و اعتماد جامعه پرستاری و کسانی که در ارتباط با پرستاران هستند را از بین می‌برد، وجود دخالت در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری است، البته این موضوع نه تنها سبب بی‌اعتمادی به انتخابات شورای عالی پرستاری می‌شود، بلکه ممکن است موجب بی‌اعتمادی نسبت به سایر انتخابات برگزار شده در کشور نیز شود، لذا ضروری است، اقدامات لازم جهت ایجاد اعتماد در جامعه پرستاری انجام شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری بیان کرد: متأسفانه دخالت در انتخابات باعث ایجاد القا حس منفی در جامعه می‌شود، سازمان نظام پرستاری خواستار برگزاری یک انتخابات صحیح و سالم است.

شمسی در پایان خاطرنشان کرد: صحت و سلامت انتخابات شورای عالی نظام پرستاری، مهمترین درخواستی است که جامعه پرستاری از مسئولان انتظار دارند تا پرستاران، رؤسای هیئت‌مدیره‌ها، نماینده مجمع نمایندگان و جامعه پرستاری خودشان تصمیم بگیرند تا منتخبان شورای عالی پرستاری، منتخبان واقعی آنان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.