۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 947809

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به احیای ۱۰۵ واحد راکد در گیلان گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در راستای افزایش اشتغال و تولید از اهداف مهم دولت سیزدهم بوده و تلاش‌ها برای رونق تولید در کشور و استان گیلان مضاعف است.

احیای ۱۰۵ واحد راکد در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت استان گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه رویداد رسانه‌ای ۲۴ ساعته «جام امید» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت در اشتغال و چرخه اقتصاد اظهار کرد: تولید، کلید برون رفت مشکلات و نویدبخش اقتصادی پویا و فعال خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت صنعت و تولید در استان گیلان به عنوان استانی پیش‌رو در تولید و صنعت کشور گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در راستای افزایش اشتغال و تولید از اهداف مهم دولت سیزدهم بوده و تلاش‌ها برای رونق تولید در کشور و استان گیلان مضاعف است.

مدیرکل صمت استان گیلان با اشاره به احیای ۱۰۵ واحد راکد در گیلان بیان کرد: اجرای ۱۵۲ پروژه صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دستور کار است که با اجرای این پروژه‌ها برای بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

پورحیدری با بیان اینکه ۴۰ معدن متروکه اکتشافی در گیلان در مرحله بازگشت به چرخه فعالیت و تولید قرار است، افزود: جواز بیش از ۶۰۰ شرکت در راستای ایجاد صنایع جدید در دستور کار است که با احداث این تعداد شرکت‌ها برای حدود ۲۱ هزار نفر تا پایان دولت سیزدهم برای اشتغالزایی، برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه از ۳۵ هزار تعهد اشتغال در گیلان بیش از ۱۵ هزار اشتغال تحقق یافته و ۴۵ درصد اقتصاد و اشتغال استان توسط صمت صورت می‌گیرد، گفت: تشویق کارآفرینان خوشنام و مؤثر در حوزه صنعت و تولید مورد توجه است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.