مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۱۹۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۹۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، حسین عطائی سلامی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ درصد از میانگین انواع کودهای یارانه‌ای با رصد و پایش الکترونیکی، تدارک و تامین شده و میزان ۵۸ درصد از آن‌ها توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی افزود: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری، بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به استان تخصیص داده شده و تاکنون در ۹ ماهه سال جاری میزان ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان، حدود ۹۶ هزار و ۲۵۱ تن کود اوره، بیش از ۱۸ هزار تن انواع کود فسفاته و ۸۳۰۰ تن را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

عطائی سلامی در رابطه با کشت پاییزه عنوان کرد: در حال حاضر ۴ محصول اساسی شامل گندم، جو، کلزا و زعفران به اتمام رسیده که تاکنون برای این موضوع بیش از ۳۶ هزار تن کود اوره، ۱۱ هزار تن انواع کود فسفاته و ۴۰۰۰ تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به گزارش سازمان جهانی غذا «فائو» خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش این سازمان استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر داشته و حتی در برخی از کشورها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰ درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.