نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت جو بایدن همچنین زیر ۴۰ درصد است.

محبوبیت بایدن کمتر از ۴ رئیس جمهوری است که برای دور دوم انتخابات رای نیاوردند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس داده‌های یک نظرسنجی جدید، محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر کمتر از محبوبیت ثبت شده برای چهار رئیس جمهور قبل از او که موفق به راه یافتن به دور دوم ریاست جمهوری نشدند در مقطع مشابه از ریاست جمهوری آنها است.

به نوشته پایگاه نیوزویک، موضوع محبوبیت جو بایدن یکی از مسائل جنجالی مطرح شده در کارزار تبلیغات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است. نظرسنجی‌های سالهای گذشته نشان داده‌اند که محبوبیت جو بایدن در بخش عمده دوره ریاست  جمهوری‌اش زیر ۴۰ درصد بوده است. وبسایت FiveThirtyEight که تجمیع کننده نتایج نظرسنجیها است نشان داد که بایدن بالاترین محبوبیت خود را در ژانویه ۲۰۲۱ در آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش با کسب ۵۳.۱ درصد تجربه کرد و پایین‌ترین محبوبیت نیز در ژوئیه ۲۰۲۲ با کسب درصد ۳۸.۲ درصد برای بایدن ثبت شد.

نتایج نظرسنجی جدید از سوی شرکت افکارسنجی آمریکن ریسرچ گروپ که در بازه زمانی۱۷-۲۰ دسامبر اجرا شد نشان داد که تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری کشورشان را تایید می‌کنند در حالی که ۵۷ درصد گفتند عملکرد او را تایید نمی‌کنند. این نظرسنجی با پرسش از ۱۱۰۰ بزرگسال آمریکایی با ضریب خطای سه درصد برگزار شد.

به نوشته نیوزویک، میانگین نظرسنجی‌های کنونی میزان محبوبیت ۳۹.۳ درصدی را برای بایدن نشان داده‌اند.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، میزان محبوبیت جو بایدن در مقایسه با چهار رئیس جمهور سابقی که نتوانستند بیشتر از یک دور ریاست جمهوری را تجربه کنند شامل دونالد ترامپ، جورج اچ.دبلیو. بوش، جیمی کارتر و جرالد فورد نشان داد که محبوبیتی که برای این چهار رئیس جمهور در مقطع مشابه از ریاست جمهوری آنها ثبت شده،‌ از محبوبیت بایدن بیشتر بوده است.

در روز ۱۰۷۴ از دور اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ محبوبیتی معادل ۴۲.۵ درصد برای او در مقایسه با محبوبیت ۳۹.۳ درصدی بایدن ثبت شد.

ترامپ بعدا در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن باخت.

رقابت بایدن و ترامپ احتمالا در انتخابات ۲۰۲۴ با توجه به اینکه دونالد ترامپ پیشتاز رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه است مجددا تکرار خواهد شد.

از سوی دیگر جورج اچ.دبلیو. بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در روز ۱۰۷۴ ریاست جمهوری خود محبوبیت ۵۱.۸ درصدی را تجربه کرد که ۱۲.۵ درصد نسبت به محبوبیت جو بایدن بیشتر است. بوش در انتخابات سال ۱۹۹۲ رقابت را به بیل کلینتون، رقیب دموکراتش واگذار کرد.

همچنین محبوبیت فعلی جو بایدن ۱۰ درصد از محبوبیت ثبت شده برای جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق دموکرات در مقطع مشابه از ریاست جمهوری او کمتر است. کارتر در روز ۱۰۷۴ دولتش نرخ محبوبیت ۴۹.۲ درصدی را تجربه کرد. او بعدا در انتخابات ۱۹۸۰ به رونالد ریگان جمهوریخواه باخت.

جرالد فورد، رئیس جمهور اسبق جمهوریخواه هم در انتخابات سال ۱۹۷۶ رقابت را به کارتر باخت اما او یک ریاست جمهوری متفاوت را تجربه کرد. فورد که قبلا معان ریچارد نیکسون در دوره ریاست جمهوری او بود در سال ۱۹۷۴ در پی استعفای نیکسون بعد از رسوایی واترگیت به ریاست جمهوری آمریکا رسید. فورد تنها برای ۸۹۵ روز رئیس جمهور آمریکا بود و در روز ۸۵۵ ریاست جمهوری اش محبوبیت ۴۴.۵ درصدی را تجربه کرد. بایدن در روز ۸۵۵ ریاست جمهوری خود محبوبیت ۴۱ درصدی داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.