معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۳۵ هنرجوی زن و مرد در نخستین دوره آزمون جامع مهارتی و چهل و دومین آزمون مهارتی شاخه کار و دانش در رشته‌های هنری استان شرکت کردند.

بیش از ۶ هزار هنرجو در آزمون رشته‌های هنری خراسان رضوی شرکت کردند

به گزارش قدس خراسان، جلیل سروری اظهار کرد: رقابت هنرجویان در نخستین دوره آزمون جامع مهارتی خراسان رضوی در ۲ بخش علمی و نظری از هفتم دی ماه آغاز شده است و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون های مهارتی پنج هزار و ۶۰۲ هنرجو برای شرکت در آزمون جامع مهارتی و ۷۰۳ هنرجو برای شرکت در آزمون ادواری مهارتی از شهرستانهای مشهد، بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، خلیل آباد، درگز، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد، نیشابور و فیروزه ثبت‌نام کرده اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در آزمونهای یاد شده پس از گرفتن نمره قبولی در دروس امتحانی تخصصی تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و گذراندن دروس عمومی در هنرستان‌های کار و دانش بزرگسالان تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان موفق به کسب دیپلم در یکی از رشته‌های هنری خواهند شد.

سروری اظهار کرد: این آزمون ها به رشته‌های تصویر برداری، تصویر سازی و جلوه‌های ویژه رایانه ای، چهره سازی، دستیاری تهیه لباس های نمایشی (دوخت یا ترمیم و تزئینات) دستیاری طراحی لباس (دوخت و ترمیم) صفحه آرایی، طراحی بسته بندی، طراحی طلا و جواهر، عکاسی دیجیتال، گرافیک رایانه ای، منبت کاری، نگارگری و معرق کاری اختصاص دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست چهار هزار و ۴۹۱ هنرجوی آزمون جامع مهارتی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در محل مراکز مهارت آموزی دارای مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در شهرستان‌های مزبور به رقابت پرداختند و آزمون عملی ۵۴۶ نفر هنرجوی آزمون ادواری مهارتی نیز قرار است در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در محل هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد برگزار شود.

وی بیان کرد: آزمون نظری ۷۰۳ هنرجوی ادواری مهارتی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و آزمون نظری پنج هزار و ۶۰۲ نفر هنرجوی جامع مهارتی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.