مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن محکومیت بمباران پایگاه جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه، این اقدام را خلاف وجدان نامید و خواهان محافظت از اماکن درمانی این باریکه شد.

سازمان جهانی بهداشت: مردم غزه با یک "فاجعه انسانی وخیم" روبرو هستند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از تدروس آدانوم نوشت که مردم غزه با یک "فاجعه انسانی وخیم" روبرو هستند و نظام سلامت هرگز نباید در طول درگیری ها هدف قرار گیرد.

جمعیت هلال احمر فلسطین دیروز (۱۲ دی) اعلام کرد که اسرائیل دو بار به پایگاه آن در شهر خان یونس حمله کرد که منجر به شهادت "پنج نفر و مجروح شدن سه فرد" دیگر در میان آوارگانی شد که به آن مکان و بیمارستانی در نزدیکی آن پناه برده بودند.

آدانوم ضمن تقبیح این حملات در شبکه ایکس نوشت که بسیاری از ۱۴ هزار نفری که در بیمارستان پناه گرفته بودند این مکان را ترک کرده و افراد باقی مانده نیز "به شدت نگران امنیت خود بوده و قصد ترک این پناهگاه را دارند. "

وی افزود: بیمارستان‌ ها، آمبولانس‌ ها، کادر درمان و بیماران و مراجعین باید تحت حفاظت قوانین بشردوستانه بین ‌المللی باشند. بمباران‌ های امروز خلاف وجدان است. نظام بهداشتی غزه به زانو درآمده و کادر درمان و امداد برای نجات جان افراد دچار مشکل شده ‌اند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت بار دیگر خواستار آتش بس فوری، در کنار اقدام عاجل برای رساندن آب و غذا و تجهیزات پزشکی به غیرنظامیان غزه که "مجبور به زندگی در شرایط غیرقابل توصیف گرسنگی، شیوع بیماری، و فقدان امکانات بهداشتی و نظافت هستند، " شد.

آدانوم افزود که تنها معدودی از اهالی غزه که نیاز به رسیدگی پزشکی دارند، از قلمرو فلسطین خارج می ‌شوند.

وزیر بهداشت سابق اتیوپی گفت: این موضوع با توجه به فاجعه انسانی وخیم سه ماه اخیر، غیرقابل قبول است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه، به ۲۲ هزار و ۱۸۵نفر رسیده و شمار مجروحان هم ۵۷ هزار و ۳۵ نفر اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.