سه نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران راهی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شدند.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران پایان یافت

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، برگزیدگان جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران که از دهم تا سیزدهم دی به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد، پنجشنبه چهاردهم دی ماه معرفی شدند.

این مراسم برای ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی کرمان تنها با حضور کارگردانان هر یک از گروه‌های نمایشی و پس از اعلام بیانیه ستاد برگزاری جشنواره خاوران در سالن جلسات هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد. کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، محمد حسین‌زاده (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی)، مهدی حامدسقایان (دبیر چهل‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، مجید عسگری (رئیس حوزه هنری خراسان رضوی) و داوران نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی در این مراسم حضور داشتند.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدا ضمن ابراز همدردی و تسلیت به تمامی هموطنان به ویژه خانواده‌ شهدای حادثه تروریستی کرمان و تقدیر از میزبانی درخور و شایسته اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه جشنواره تئاتر در سطح مناطق کشور، توانست در جذب مخاطب مردمی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نیز تعامل هنرمندان در بستر منطقه‌ای، بسیار موفق عمل کند.

او ادامه داد: گروه‌های نمایشی به‌واسطه حضور در جشنواره مناطق، می‌توانند ضمن تبادل اطلاعات و هم‌اندیشی در یک رقابت سالم از تجارب و اندیشه‌های هنرمندان دیگر مناطق، بهره‌مند شوند. مدیرکل هنرهای نمایشی، محتوای آثار و فرم اجراها را مطلوب ارزیابی کرد و توضیح داد: باید تدابیری اندیشید تا در کنار فرم اجرا و تبحر هنرمندان تئاتر در این زمینه، اندیشه و محتوا نیز رشد بیشتری پیدا کند تا شاهد اجراهایی با مفاهیم ارزشمندتر و قابل تأمل‌تر باشیم.

در ادامه و پس از قرائت پیام ستاد برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران به مناسبت تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه تروریستی کرمان اسامی برگزیدگان اعلام شد و پس از رقابت ۲۱ نمایش صحنه‌ای و ۱۵ اثر خیابانی، سه نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران راهی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شدند. 

متن پیام ستاد برگزاری به شرح زیر است: به نام ذو انتقامی که یدش بر ایادی‌، حائل است  با وقوع حادثه ناباورانه و اندوه بار حمله تروریستی در کرمان و شهادت مظلومانه بیش از ۱۰۰ نفر از هم‌ وطنانمان در سالگرد عروج سردار دل‌ها، مراتب تألم و تأثر فراوان خویش و جامعه فرهنگی هنری و رسانه استان خراسان رضوی را به ساحت جلیل امام ملتجی، حضرت ولی عصر «عج» و رهبر فرزانه انقلاب و خانواده صبور این شهدا، عرضه می‌داریم. حال، در آستانه آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، به پاس زحمات و تلاش هنرمندان تئاتر استان‌های مازندران، تهران، خراسان شمالی، کرمان، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی که به مدت ۵ روز افتخار میزبانی این عزیزان را داشته ایم، اعلام می‌داریم که بنابر عزای عمومی در سراسر کشور و همدردی با هموطنان عزیزمان مراسم اختتامیه لغو شده و با قرائت و انتشار بیانیه هیئت داوران جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.