مردم زنجان از صبح روز شنبه با حضور در خیابان‌ها، معابر و میدان قائم و مصلای شهر در انتظار دیدار با آیت الله رییسی رییس جمهور مردمی در دور دوم سفر استانی هستند.

شور و شوق زنجانی‌ها برای دیدار با رییس جمهور مردمی

به گزارش قدس آنلاین،  ‌مردم استان زنجان در حالی خود را مهیای میزبانی از رییس جمهور و هیات دولت کرده‌اند که در آبان ۱۴۰۰ نیز افتخار میزبانی از این کاروان را داشتند و اینک بعد از گذشت ۲ سال بار دیگر آغوش پرمهر خود را امیدوارانه بر مهمانان عزیزی گشوده‌اند که با خود برکات و دستاوردهای زیادی را برای مردم «دیار غواصان دریا دل» به همراه خواهند داشت.

از صبح امروز مردم سرزمین شور و شعور حسینی که در کشور به ولایتمداری و دینداری شهرت دارند در حالی در تب و تاب پذیرایی شایسته از دولت خدمتگزار هستند که می دانند ۹۰ درصد وعده های دولت در سفر گذشته محقق شد و دولت تمام توان خود را برای رفع مشکلات استان به کار خواهد گرفت.

استان زنجان با توجه به ظرفیت های خود در بخش های کشاورزی، ‌صنعتی و معدنی، ‌مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، استعدادهای گردشگری و منابع انسانی قوی به خصوص جوانان مستعد و تحصیل کرده و از سویی همسایگی با هشت استان کشور و قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و داشتن راه‌آهن پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد، موضوعی که به خوبی مورد توجه دولتمردان سیزدهم قرار گرفته است.

با توجه به ورود کاروان دولت سیزدهم به استان از روز گذشته شور و حال وصف نشدنی زنجان را در فراگرفته است و گروه‌ها و قشرهای مختلف مردمی از زن و مرد و پیر و جوان در گوشه گوشه شهر برای دیدار با رییس جمهور در مصلای این شهر در انتظار هستند.

هرچند وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان عزیز ما در این حادثه موجب شد در برنامه های سفر رییس جمهور کمی تغییر ایجاد شود اما آیت الله رییسی بلافاصله بعد از حضور در کرمان از صبح امروز به زنجان سفر کرد تا مردم دیار شور و شور حسینی بیش از این در انتظار دیدار با رییس جمهور خود نمانند.

از روزهای گذشته نیز همزمان با شوق دیدار مردم برای دیدار با رییس جمهور سامانه ارتباط مردم با دولت در استان زنجان آغاز به کار کرد و تیم های جمع آوری مکاتبات مردمی نیز در نقاط مختلف شهر مستقر شده است.

بیش از ۳۹ هزار تماس و نامه مردمی در آستانه سفر رییس جمهور به زنجان ثبت ‌شد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به این استان تا امروز، جمعه بیش از ۳۹ هزار تماس و نامه دریافتی داشتیم که حدود ۲۷ هزار مورد آنها بررسی و تفکیک موضوعی شده است.

صفدر اسماعیلی افزود: در آستانه سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان، مرکز پاسخگویی سامد فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این سامانه طی امروز و فردا از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ دقیقه پاسخگوی تماس گیرندگان است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۲۲۰ کاربر در این سامانه، مشغول پاسخگویی و ثبت درخواست های هم استانی ها هستند، اظهار داشت: پس از ثبت، کد رهگیری به شماره همراه افراد ارسال می شود تا در جریان پیگیری های بعدی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه جمع آوری نامه های مردمی به صورت دستی نیز انجام می شود، اظهار داشت: از امروز تیم های جمع آوری نامه ها با خودروهای مشخص در مقابل استانداری زنجان مستقر شده اند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان ادامه داد: مکاتبات مردمی در فرمانداری های شهرستان های این استان نیز دریافت می شود.

وی اضافه کرد: با جمع آوری نامه ها ۱۵۰ نفر به طور همزمان در مرکز سامد مشغول تفکیک و پردازش نامه ها هستند.

این مسوول با تاکید بر اینکه فاکتور اصلی برای ثبت نامه ها در سامانه سامد، ثبت کد ملی افراد است، ادامه داد: از هم استانی ها در خواست می شود در مکاتبات خود حتما کد ملی و شماره تماس مختص به خود را قید کنند تا کد رهگیری برای آنها صادر شود.

وی با بیان اینکه مکاتبات مرحله به مرحله پیگیری و از آخرین وضعیت آنها یک پیامک ارسال می شود، اظهار داشت: با توجه به حجم مکاتبه و تماس ها تلاش می شود در نزدیکترین زمان موارد مطرح شده پیگیری شود.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با بیان اینکه تا به امروز حجم قابل توجهی از مکاتبات ثبت شده است، اظهار داشت: این در حالی است که سامانه سامد به شماره ۱۱۱ در طول سال به صورت برخط فعال بوده و جوابگوی مردم است.

تسریع در تکمیل طرح های مسکن ملی از خواسته های شهروندان زنجانی

با توجه به اینکه استان زنجان در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشتاز است و ساخت ۲۷ هزار واحد مسکن را اجرایی کرده قاعدتا با بسیاری از مشکلات این حوزه زودتر با استانهای دیگر دست و پنجه نرم می کند.

یکی از مطالبات مردم در این حوزه تسریع در تحویل واحدهای مسکن ملی و کاهش اقساط تسهیلات است که دولت مردمی قول های مساعدی در این زمینه داده است.

امروز نیز اقشار مختلف مردم در مسیر عبور خودروی رییس جمهور حضور یافته اند و بخشی از این افراد با بلند کردن پلاکاردهایی خواستار حل مسایل خود در زمینه هستند.

اختصاص یک تیم لیگ برتری به استان زنجان خواسته جوانان ورزش دوست

استان زنجان به رغم ظرفیت های ورزشی خود متاسفانه هنوز تیم هایی در رشته های مختلف ورزشی در لیگ های برتر ندارد.

جوانان استان زنجان دوست دارند که یک تیم لیگ برتری در سطح کشور داشته باشند بنابراین تلاش می کنند که این مطالبه خود را از رییس جمهور در دیدار مردمی به اطلاع ایشان برسانند.

بهسازی جاده ها اصلی و مسیرهای روستایی و تامین آب شرب از مطالبات شهروندان

استان زنجان با توجه به موقعیت جغرافیایی و حساس خود و قرار داشتن در مسیر تردد هشت استان کشور،‌ نیازمند بهسازی و مرمت راه ها به ویژه راه های روستایی است.

اختصاص بودجه در این بخش،‌ بهسازی و مرمت مداوم این مسیرها از مطالبات شهروندان استان است که با حضور در کاروان استقبال از رییس جمهور خواهان توجه به این مهم بودند.

همچنین بسیاری از اقشار مردمی با توجه به کمبود منابع آبی در استان و خشکسالی ها خواستار تخصیص بودجه مناسب برای تامین آب شرب در مناطق با مشکلات بحرانی هستند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از دیروز /جمعه/ ۱۵ دی آغاز شده است.

در این سفر قرار است که یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی، رییس جمهور در استان زنجان با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و زخمی شدن شماری از هموطنان، ‌ کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به امروز (شنبه) موکول شد.

همچنین امروز قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و ۳۰ دقبقه صبح از میدان قائم تا مصلای زنجان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.