عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ و احتمال تغییر در سیاست های اقتصادی دولت، گفت: فعلا امیدی نداریم سیاست های اقتصادی در زمینه اعطای تسهیلات به مردم در پایان سال تغییری کند اما راهبرد اقتصادی دولت باید به سمت حل مساله عدم همکاری بانک ها در این زمینه باشد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با قدس مطرح کرد؛ ارائه لایحه ۱۴۰۳ و احتمال تغییر و تحولات در سیاست‌های اقتصادی دولت

صدیف بدری عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با وضعیت ارائه تسهیلات ساخت مسکن، گفت: بانک مرکزی سیاست انقباضی را در خصوص ارائه تسهیلات اتخاذ کرده است. در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن نیز بانک های خصوصی عملکرد قابل توجهی نداشتند و تنها بانک مسکن و یکی دو بانک دولتی دیگر عملکرد خوبی در این زمینه داشتند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد بانک‌ها به خصوص بانک های خصوصی در حوزه ارائه تسهیلات بانکی، قابل قبول نیست و عنوان می کنند که بانک مرکزی سیاست انقباضی را اعمال کرده است درحالی که خیلی بیشتر از این میزان به افراد و اشخاص دیگر تسهیلات دادند ولی در بخش ساخت مسکن و اعطای تسهیلات به مردم، تسهیلاتی نمی دهند. اگر با این روند پیش برویم، تکمیل مسکن ملی با مشکل مواجه خواهد شد.

پیگیری سود ۱۸ درصدی تسهیلات مسکن در جلسه پول و اعتبار 

بدری نماینده مردم اردبیل، نمیر و نیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی، گفت: با وزیر راه و شهرسازی جلساتی داشتیم و اعلام کردند که در جلسه شورای پول و اعتبار پیگیر هستند تا سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد برسد؛ اما بانک ها همکاری مناسبی ندارند. آنها سیاست انقباضی در پیش گرفتند که باعث می شود رکود تورمی را در حوزه مسکن شاهد باشیم

وی تصریح کرد: دولت عنوان می کند که با اتخاذ سیاست های انقباضی به دنبال کنترل تورم است در صورتی که کنترل تورمی که منجر به رکود شود، هنر نیست.

بدری با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ و احتمال تغییر و تحولات در سیاست های اقتصادی دولت، گفت: فعلا امیدی نداریم سیاست های اقتصادی در زمینه اعطای تسهیلات به مردم در پایان سال تغییری کند اما راهبرد اقتصادی دولت باید به سمت حل مساله عدم همکاری بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن برود و باید در بودجه ۱۴۰۳ به این مسئله پرداخته شود که قانون مصوب مجلس به اجرا برسد و تسهیلات ساخت مسکن به مردم اعطا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.