کتاب «آستان قدس رضوی و نوسازی جهادی هویزه» اثری مشترک از علی جان سکندری و غلامرضا آذری خاکستر که به همکاری بنیاد بهره وری موقوفات، چاپ رسیده است، در آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار شهید سیدمحمدحسین علم‌ الهدی و همرزمانش در یادمان شهدای هویزه رونمایی شد.

برگزاری نمایشگاه عکس بازسازی هویزه با رونمایی از کتاب «آستان قدس رضوی و نوسازی جهادی هویزه»

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه خوزستان، آقای هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و آقای دکتر اصغری مدیریت توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهروری موقوفات، دکتر علم الهدی مشاور رسانه ای تولیت آستان قدس رضوی حضور به هم رساندند.
 

بازسازی هویزه در قاب تصاویر
برگزاری نمایشگاه عکس از تصاویر  بازسازی شهر هویزه توسط آستان قدس رضوی در یادمان شهدای این شهر به همت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری کتابخانه علامه شیخ شوشتری از کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در شوشتر از دیگر برنامه های این مراسم بزرگداشت بود.
در این نمایشگاه 28 قطعه تصویر به صورت لمینت در معرض بازدید قرار گرفت که مورد استقبال عموم زیارت کنندگان قرار گرفت.
 نوسازی و بازسازی مناطق جنگ زده از مسائل مهم در تاریخ نگاری جنگ به شمار می آید، در سال 1361 پس از آزادی هویزه به پیشنهاد تولیت وقت آستان قدس رضوی و بنا به فرمان امام خمینی(ره) نوسازی شهر به آستان قدس رضوی واگذار شد و متولیان طرح با توجه به امکانات و نیروی انسانی کوشیدند طبق برنامه زمانبدی شده برای طراحی و بنای شهری جدید اقدام کنند. 
آستان قدس رضوی و تولیت فقید آستان قدس رضوی مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) پس از ساخت کامل شهر هویزه موقوفاتی را شامل70باب مغازه تجاری، دوحمام مردانه و زنانه و یک میدان تره بار شامل37 غرفه به مساحت هفت هکتار برای استمرار باقیات صالحات آستان قدس رضوی وقف مردم شریف هویزه کردند که مصارف درآمد این موقوفات به حوزه علمیه، مسجد و کتابخانه شهر هویزه برسد. 
حضور خادمان آستان قدس رضوی با پرچم متبرک ضریح مقدس امام رضا(ع) بخش دیگری از برنامه این مراسم بود که با استقبال گسترده ای از سوی بازدید کنندگان مواجه شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.