رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: اجرای طرح یادواره شهدا هر کلاس در مدارس شاهد استان کلید خورد و در طول سال تحصیلی ۱۰۰۰ یادواره به نام شهدا توسط دانش آموزان هر کلاس برگزار می‌شود.

 طرح «هزار یادواره کلاسی» به نام شهدا در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس خراسان، علی غفاریان بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی شاهد شهرستان بردسکن که با حضور رئیس اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارشناسی شاهد و امور ایثارگران و معاونین و کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح یادواره شهدا هر کلاس در مدارس شاهد در استان کلید خورده است و بنا بر این است در طول سال تحصیلی ۱۰۰۰ یادواره به نام شهدا توسط دانش آموزان هر کلاس برگزار شود.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی برگزاری ۴۴۰ یادواره شهدای دانش آموزی ۴۹۸ مورد دیدار با خانواده شهدا را از دیگر فعالیت‌های مدارس شاهد در راستای ترویج فرهنگ ایثار شهادت در استان برشمرد.

وی همچنین از ارائه ۷۵۶۵ اثر دانش آموز شهید پژوهی و ۲۳۰ اثر شهید پژوهی معلمان و چاپ ۱۴ کتاب شهید پژوهی و چاپ دانشنامه آماری دفاع مقدس برای اولین بار را از دیگر برنامه‌های مدارس شاهد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد.

غفاریان با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی ۱۲۱ مدرسه شاهد در مقاطع مختلف تعطیلی وجود دارد گفت: در این مدارس بیش از ۴۷ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی همچنین گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا و تشییع شهدای گمنام در سراسر استان ۱۹۴ آموزشگاه در کل استان با شهدای گمنام وداع و پیکر آنها را در سطح مدارس تشییع کردند.

وی به برگزاری دوره آموزشی راهبران قرآنی مدارس شعیب در مشهد اشاره کرد و افزود: با حضور ۴۰ راهبر قرآنی از سراسر کشور ۶ نفر راهبر قرآن از استان خراسان رضوی در این طرح شرکت کردند و به عنوان راهبر قرآنی در مدارس حضور و آموزش‌های قرآن را در رشته‌های مفاهیم قرآنی آموزش می‌دهند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی برگزاری جشنواره‌های ابتکاری در حوزه شهید پژوهی، دوست شهید من، برگی از اسارت، شمیم شهادت، خوانش مشق عشق و مظهر حماسه اشاره کرد و افزود: لیگ رسانه شاید ارسال آثار دانش‌آموزی در کنار در کانال رسانه شاهد ویژه مدارس شاهد از دیگر طرح‌های ابتکاری اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی اعلام کرد.

وی به اردوی راهیان نور دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: تلاش همه مجموعه مدیریتی استان بر این است که بتوانیم با کمترین دغدغه از طریق قطار دانش آموزان به این سفر فرهنگی و معنوی اعزام شوند.

غفاریان همچنین گفت: فعالیت‌های مدارس شاهد در کنار آموزش باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شود تا بتوانیم دانش آموزان را نیز در مباحث فرهنگی و هنری بیشتر ترغیب کنیم.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در مدارس شاهد این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.

سید حسین شوقی، رئیس اداره آموزش بنیاد شهید استان خراسان رضوی با بیان اینکه مدارس شاید در کنار مباحث آموزشی به عنوان یک پایگاه ترویج فرهنگ و ایثار شهادت هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش و بنیاد شهید به عنوان دو بازو در کنارمدارس شاهد همواره هستند و خوشبختانه مدارس شاهد استان عملکرد قابل قبولی دارند.

رئیس اداره آموزش بنیاد شهید استان خراسان رضوی به بعضی از بسته‌های حمایتی بنیاد شهید به حوزه مدرسه شاهد اشاره کرد و افزود: بر آن شدیم پنجمین سفر شهرستانی روح در قالب تشکیل ستاد شاهد اجرایی در شهرستان بردسکن برگزار کنیم و یکی از رسالت‌های اصلی ستادهای شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

علی اکبر چراغیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن تعداد مدارس شاهد این شهرستان را۶ مدرسه با هزار و ۳۲۸ دانش آموز و ۱۳۴ همکار فرهنگی  اعلام و اظهار کرد: ۳۸ نفر از دانش آموزان مدارس شاهد تحت پوشش طرح شاهد و پراکنده هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان به برگزاری یادواره سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و ۲۲ شهید دانش آموز حادثه تروریستی کرمان توسط آموزشگاه شاهد شهید رمضانی این شهرستان اشاره کرد و افزود: همه مدارس شاهد باید حداقل یک یادواره شهدا را در مدارس خود برگزار کنند.

وی برگزاری یادواره کلاسی به نام شهدا را طرحی بسیار ارزشمند دانست و بر برگزاری این یادواره‌ها به صورت کلاسی در مدارس نیز تاکید کرد.

در این جلسه هر یک از اعضای ستاد اجرایی شاهد مشکلات فراروی مدارس شاهد را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.