معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۰۶ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که ۸۵ درصد این شرکتها نوپا هستند.

فعالیت ۱۰۶ شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی

به گزارش قدس آنلاین، جواد کرمی روز چهارشنبه در نشست مشترکی با شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های مربوط در ارومیه با اشاره به وضعیت زیست بوم دانش بنیان استان افزود: طبق اعلام مسوولان پارک علم و فن اوری ۹۰ شرکت دانش بنیان نوپا، ۱۱ شرکت دانش بنیان نوآور و پنج شرکت دانش بنیان فن اور در استان فعال هستند.

وی با تاکید براینکه لازم است شرکت‌ها از تسهیلات اعطایی و حمایت‌ها و مشوقها مطلع شوند ادامه داد: از این تعداد ۳۹ شرکت در پارک علم و فن آوری، ۴۰ شرکت در شهرکها و نواحی صنعتی، ۱۳ شرکت در مراکز رشد، نوآوری و فن آوری و هشت شرکت در خارج از این مجموعه ها مستقر هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: معرفی شرکت‌های گمنام دانش بنیان از مواردی‌ است که لازم به پیگیری و شناساندن در سطح استانی و ملی هستند.

کرمی ادامه داد: بسیاری از واحدهای دانش بنیان در بحث دریافت تسهیلات و تامین وثیقه مشکلاتی دارند که بررسی و پیگیری این مشکلات در کنار بازاریابی، فروش و صادرات محصولات از ضروریات است.‌‍

کرمی با اشاره به اینکه ارزیابی شرکتها و نقاط خلا موجود در زمینه فعالیت ها و حمایت‌های مورد نیاز باید بررسی شود گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از رویکردهای دولت سیزدهم برای برطرف کردن موانع صنعت و حضور قوی‌تر در عرصه بین المللی با رویکرد صادرات‌محوری است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی هم در این نشست گفت: سیاست‌های حمایتی و تشویقی از دانش‌بنیان‌ها برای ورود به عرصه های مختلف به ویژه تولیدات صادرات محور مورد توجه است.

جواد نوری نیا با اعلام حمایت از ایده و نوآوران جدید افزود: از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.

حمایتهای مالیاتی و بیمه ای از شرکتهای دانش بنیان انجام می شود

مدیر دفتر حمایت و توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری هم در این نشست با اشاره به حمایتهایی که دولت از این شرکتها دارد گفت: حمایتهای مالیاتی، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری از جمله مواردیست که در رایستای تشویق این واحد ها مود رتوجه و اجراست.

مهدی آل احمد افزود: این شرکتها برحسب میزان فروش خود و تعداد نفراتی که به کارگیری کرده اند تا ۱۰۰ میلیارد ریال فروش از مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به اینکه در فضای گمرکی هم در راستای حمایت از شرکتها تفاهم نامه های خوبی تدوین و منعقد شده است گفت: ۱۰ کمرک دانش بنیان مشخص شده و زمینه حمایت فراهم است.

آل احمد اظهار کرد: معافیت از اعمال ضرایب حق بیمه و قرار دادها نیز از مشوقها و حمایتهای انجام شده از شرکتهای دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مشکلات این شرکتها در بخش بیمه رفع شده است ادامه داد: تسهیل شرایط استقرار این شرکت‌ها نیز در دستور کار بوده و تسهیل روند صدور مجوز و پروانه بهره برداری شرکتها نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.