کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش شدت وزش باد بر اساس نقشه‌های هواشناسی پدیده غالب در این استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده پیش‌بینی شده است.

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی افزود: پیش بینی می‌شود وزش باد در مناطق بادخیز استان گاهی شدید، همراه با کاهش میدان دید و کیفیت هوا باشد که احتمال بروز خسارت، دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: شهرستان قوچان روز گذشته بیشترین شدت وزش باد در استان خراسان رضوی را با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افزایش ذرات غبار هوا در سطح استان طی روزهای آینده از جمله در شهر مشهد افزود: در این مدت بارش های پراکنده نیز در برخی از نقاط استان قابل پیش‌بینی است.
وی اظهار کرد: گرما همچنان در استان ماندگار است و به لحاظ دمایی نیز دمای هوا تا پایان هفته جاری بدون نوسان خاصی رخ خواهد داد.

عنایتی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی بوده اند، طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲ تا ۱۲ درجه را به ثبت رسانده است.
وی گفت: امروز نیز دمای هوای شهر مشهد در گرمترین ساعات به ۱۵ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به پنج درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.