مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز اولین برداشت میوه‌ی بلوبری در این شهرستان خبر داد.

برداشت "بلوبری" از اولین گلخانه تولید این محصول در سبزوار

به گزارش قدس خراسان، علی اصغر امانیان در حاشیه بازدید از گلخانه‌ی بلوبری واقع در روستای دولت‌آباد بخش مرکزی شهرستان اظهار کرد: این بازدید با هدف بررسی وضعیت و مشکلات تولید با توجه به آغاز اولین برداشت میوه بلوبری و طرح توسعه‌ آن انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: این گلخانه اولین گلخانه تولید بلوبری در استان خراسان رضوی در سطح ۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع با نوع سازه گاتیک و نوع کشت هیدرو پونیک است.

وی خاطرنشان کرد: سبزوار دارای اقلیم کویری و نیمه خشک است که با توجه به محدودیت منابع آب وخاک، توسعه کشت گلخانه‌ای در آن ضرورت دارد.

امانیان همچنین گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و تداوم خشکسالی، کشت گلخانه‌ای یکی از راهکارهای مؤثر در استفاده بهینه از منابع محدود آب و خاک است که افزایش بهره‌وری را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: کشت گلخانه‌ای علاوه بر اینکه راهکار مؤثری برای مدیریت مصرف و مقابله با کم‌آبی است، زمینه افزایش بهره‌وری و تولید را فراهم می‌کند، لذا با توجه به بحران منابع آب توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در استفاده از منابع در اختیار و اقتصادی شدن کشاورزی در منطقه دارد.

وی افزود: تولید محصولات خاصی همچون بلوبری در فضای کشت گلخانه‌ای زمینه توسعه اقتصادی و ارزآوری برای کشور را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.