معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از معدوم سازی بیش از ۱۰۰ تن مواد غذایی،آرایشی(تاریخ گذشته یا فاسد) در یکسال گذشته خبر داد.

معدوم سازی ۱۰۰ تن مواد غذایی و آرایشی در یزد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۴۰هزار مورد بازدید از ۳۰هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان توسط بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که طی این بازدیدها، تعداد هزار و ۵۴۳ فقره پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع که در نهایت ۲۱۶ واحد متخلف پلمب شده است، افزود: طی یک‌ساله گذشته تعداد ۲۷۰۰مورد شکایت ثبت شده و به دنبال آن از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازرسی لازم انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تعداد شش هزار نمونه مواد غذایی توسط بازرسان، نمونه برداری شده و در آزمایشگاه مواد غذایی مورد آزمایش قرار گرفته و ۷۱هزار نمونه مواد غذایی در محل کسب با دستگاه های پرتابل مورد آزمایش قرار گرفتند.

دکتر میرزائی از معدوم‌سازی بیش از ۱۰۰ تن مواد غذایی،آرایشی(تاریخ گذشته یا فاسد) در یکسال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در زمینه کنترل نمک نان، با انجام دو هزار و ۸۰۰ نمونه برداری از نانوایی های سطح استان حدود ۷۰% نمونه های نان دارای نمک در حد استاندارد بوده و بقیه دارای نمک بیش از حد استاندارد بوده است.

وی تعداد کارت بهداشت صادر شده جهت کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی طی یکساله گذشته را ۴۸ هزار مورد اعلام کرد و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که از تهیه مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی، خودداری نموده و در زمان خرید به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی و پروانه ساخت وزارت بهداشت توجه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.