مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه عدم درج قیمت و گران فروشی در صدر پرونده‌های تعزیراتی است گفت: پروژه ساخت ساختمان جدید تعزیرات دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

‌گران‌فروشی در صدر پرونده‌های تعزیراتی همدان

به گزارش قدس آنلاین، مرضیه یونسی صبح امروز در نشست خبری در اداره کل تعزیرات استان اظهار داشت: از ابتدای امسال اجرای طرح‌های ابتکاری در تعزیرات حکومتی استان مورد توجه و اجرا قرار گرفت و از این طرح‌ها در سطح کشور نیز استقبال شد.

یونسی بیان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی داخل واحدهای نظامی با انعقاد تفاهمنامه‌ای با پایگاه نوژه انجام گرفت که تمرکز گشت‌های مشترک بر واحدهای عمده فروشی مورد توجه قرار گرفته چراکه این واحدها باید اقلام خود را در سامانه جامع انبار و سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

وی عنوان کرد: طرح ابتکاری دیگر همدان اجرای طرح گشت شبانه بود که گشت مشترک مدیران نیز در کنار این طرح اجرایی شد به نحوی که از مدیران ضابط دعوت کردیم که در کنار ما در گشت‌های سیار باشند و آن نیز مورد استقبال قرار گرفت.

پروژه ساخت ساختمان جدید تعزیرات در همدان کلنگ زنی می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از اختصاص زمینی برای ساخت ساختمان جدید تعزیرات در آن خبر داد و گفت: با حمایت استاندار بعد از ۲۷ سال زمینی به تعزیرات واگذار شده تا با توجه به افزایش نیروها فضای بزرگتری داشته باشیم و دهه فجر این ساختمان کلنگ‌زنی خواهد شد.

یونسی با اشاره به ارائه گزارش غملکردی از اقدامات تعزیرات همدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که از این میزان ۱۲هزار و ۱۵۱پرونده مختومه شده و محکومیت مالی آن نیز بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه از ابتدای سال یک هزار و ۵۰ اکیپ در تعزیرات حکومتی فعالیت دارند که ۹  هزار و ۵۶ مورد بازرسی توسط واحدهای گشت سیار در همدان انجام گرفته و دو هزار و ۳۰۶پرونده توسط آنها تشکیل شده است.

یونسی با بیان اینکه دو هزار و ۷۴۳ واحد در این بازرسی‌ها دارای تخلف بودند افزود: نسبت تخلفات و تشکیل پرونده‌ها نشان می‌دهد همکاران ما سعی کردند تاکیدات لازم را داشته باشند.

عدم درج قیمت و گران فروشی در صدر پرونده‌های تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان به دو هزار و ۵۷۸ فقره پرونده تشکیل شده در راستای عدم درج قیمت اشاره کرد که در صدر پرونده‌های تعزیرات حکومتی قرار دارد و گفت: رتبه دوم پرونده‌ها گران‌فروشی با دو هزار و ۷۱ فقره و عدم اجرای تکالیف صنفی رتبه سوم با یک هزار و ۲۷۳ فقره پرونده بوده است.

یونسی بیان کرد: در بخش تخلف و گران فروشی لوازم یدکی از ابتدای سال ۱۱۵ فقره پرونده وارد شده که ۱۱۶ پرونده مختومه شده و ۱۷۱ میلیارد ریال نیز محکومیت مالی صادر شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه سوخت در دو بخش یکی جایگاه سوخت و عرضه خارج از شبکه یا دپو در اراضی کشاورزی تخلف می‌شود که در این حوزه ۳۵۱ فقره پرونده وارد شده که همین تعداد نیز مختومه شده و میزان محکومیت پرونده‌ها ۶۵میلیارد ریال بوده است.

یونسی با تاکید بر اینکه ۲۵۱ فقره پرونده در حوزه مرغ فروشی به تعزیرات حکومتی وارد شده افزود: تمام این پرونده ها مختومه شده و بالغ بر نه میلیارد ریال محکومیت مالی را به دنبال داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: یک هزار و ۱۰۱ فقره پرونده در حوزه نانوایی وارد و یک هزار و۸۹ پرونده مختومه شده و محکومیت مالی آن ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به التهاب در حوزه قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با پیگیری‌ها به زنجیره مرغداران رسیدیم و در این راستا ۴۴ پرونده واحد مرغداری به تعزیرات حکومتی ارسال و ۴۰ فقره از آنها مختومه شد.

یونسی با اشاره به اینکه در دو ماه پایان سال تشدید گشت‌هایی را در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت و کشیک‌های روزهای تعطیل اجرایی می‌شود گفت: برای ایام خاص به طور میانگین سه اکیپ روزانه فعال هستند که در حوزه مرکز بهداشت، قاچاق و واحدهای صنفی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.