مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هشت هزار و ۸۲۴ هکتار زمین در قالب بافت ناکارآمد، بافت تاریخی و سکونتگاه غیررسمی در مشهد مورد هدف طرح بازآفرینی شهری قرار گرفته است.

بیش از ۸ هزار هکتار زمین در مشهد بازآفرینی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، وحید داعی عصر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان ۲ هزار و ۲۵۸ هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده)، ۲ هزار و ۶۷۲ هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب در مشهد بازآفرینی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم آگاهی از سازندگان و مالکان از مسایل و مشکلات پیش رو اظهار کرد: همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری برای تسریع در اجرای پروژه‌های بازآفرینی ضروری است.

وی اضافه کرد: برای اطلاع رسانی در این زمینه باید از هنوز در زمینه باید از ظرفیت معتمدان محلات، امامان جماعت، متولیان هیات‌های مذهبی و به صورت خاص شهرداری‌ها استفاده کرد.

داعی با بیان اینکه تسهیلات بافت‌های فرسوده در مناطق بازآفرینی شهری به صورت ویژه در دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی تصویب و در استان‌ها بومی سازی شده است، گفت در صورت آگاهی و اطلاع مردم از این تسهیلات نوسازی مسکن در این مناطق افزایش چشمگیر یافته و خانه‌های ایمن در اختیار مردم این محلات قرار خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: پارسال اجرای ۵۸ طرح بازآفرینی و نوسازی در مناطق ناکارآمد شهری استان در قالب بخش‌های مختلف به پایان رسید، امسال ۱۵ پروژه طرح بازآفرینی و نوسازی در مناطق ناکارآمد مشهد در حال اجرا است که تذکرات لازم برای شتاب بخشی در بهره‌برداری رساندن پروژه‌های مذکور داده شده است.

وی بیان کرد: تخفیف پروانه، تسهیلات نظام مهندسی ساختمان، تسهیلات با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت و ... بخشی از این تسهیلات است که با جدیت تحقق آن را رصد می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.