بازیگر فیلم «بی‌بدن» با بیان اینکه نقش دادستان را به دلیل مثبت بودن پذیرفتم، گفت: در همین جشنواره هم فیلم «شور عاشقی» را دارم که بی‌نهایت منفی است.

پیام احمدی‌نیا: در جشنواره امسال یک نقش مثبت و یک نقش بی‌نهایت منفی دارم
به گزارش قدس آنلاین، پیام احمدی‌نیا  با اشاره به این‌که نقش دادستان را در فیلم «بی‌بدن» بازی می‌کند، اظهار داشت: دو سال گذشته فیلم «ملاقات خصوصی» را در جشنواره داشتم که نقش خیلی خشنی بود، برایم جذاب بود که یک نقش مثبت هم داشته باشم.

این بازیگر درباره نحوه پیوستن به فیلم «بی‌بدن» توضیح داد: تقریبا اواسط فیلمبرداری بود که از طرف مصطفی احمدی با من تماس گرفتند. در دو سریال آفتاب پرست و هیولا با هم سابقه همکاری داشتیم. فیلمنامه را برای من فرستادند. کاظم دانشی فیلمنامه را نوشته بود که از دوستان قدیمی من است. هم فیلمنامه و هم عوامل گروه را دوست داشتم.

تا دقیقه ۱۲۰ کسی از سالن خارج نشد
احمدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره بازخوردهای بی‌بدن گفت: استقبال مردم در سینماهای مردمی و سینمای رسانه ها خیلی خوب بود، این فیلم ۱۲۰ دقیقه زمان داشت. من فکر کردم شاید خسته کننده باشد اما تا لحظه آخر همه دیدند و تشویق کردند.

وی با اشاره به این‌که فیلم بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده گفت: از این نوع پرونده‌ها در سیستم قضایی کشور زیاد داریم. البته یک بخشی‌هایی از این فیلم بر اساس تصور نویسنده نوشته شده است.

ابعاد انسانی دادستان را دیدیم

احمدی نیا در پاسخ به این سوال که خودش از نقش چه برداشتی داشته توضیح داد: دادستان در فیلم «بی بدن» یکی از نقش‌های مکمل است. این طوری نیست که نقش اصلی بر دوش یک نفر باشد. در سکانس اعدام اولیه که دادستان دنبال رضایت می‌رود، با کارش یک تناقضی داشت. شغل او اجرای حکم است. اما در سکانس اول ابعاد انسانی‌اش را می‌بینید که دنبال رضایت است.

او درباره پایان‌بندی فیلم گفت: من موافق بخشش هستم. ولی یک وقت‌هایی جای بخشش باقی نمی‌ماند. هیچ آدمی تا در آن جایگاه نباشد، نمی‌تواند تصمیم بگیرد. ما خودمان در مراحل فیلمبرداری وقتی در موقعیت‌ها قرار می‌گرفتیم می‌دیدیم چقدر سخت است. پژمان جمشیدی می‌گفت «آن پدر چطوری این لحظه را تحمل کرده است» بازیگر این چیزها را باور می‌کند و رویش فشار روانی می‌آید.

احمدی‌نیا درباره فیلم تمساح خونی که روز دوم جشنواره اکران شد، اظهار داشت: فیلم را دیدم و می‌خواهم به جواد عزتی عزیز تبریک بگویم که در کارگردانی چقدر درخشان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.