وزیر فرهنگ در آیین گشایش چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام است و چند روز قبل جشن های آغاز چهل و ششمین سال انقلاب را برگزار کرده است، انقلابی که یادآور نهضت قرآنی امام خمینی (ره) است و امروز شاهد قدرت جهان اسلام هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه - ۲۶ بهمن- در آیین گشایش چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در سال اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام است و چند روز قبل جشن های آغاز چهل و ششمین سال انقلاب را برگزار کرده است، انقلابی که یادآور نهضت قرآنی امام خمینی (ره) است و امروز شاهد قدرت جهان اسلام هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقاومت پنج ماهه مردم غزه در برابر صهیونیستها گفت: آنها زیر حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته و مقاومت می کند، این قدرت قرآن است که این گونه فضای مقاومت را رقم زده است و امروز دشمن صهیونیستی را به زانو درآورده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در چهلمین دوره مسابقات قرآن از ۱۱۰ کشور شرکت کننده وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پشتیبان همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی هستند، امسال با گسترش مسابقات قرآن روبه‌رو هستیم و نگاه دولت این است که همه نهادهای دولتی تکالیف مشخصی را در حوزه قرآنی ایفا کنند و برنامه مفصلی در دولت تهیه شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۹۹ قاری بین المللی جهان با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» از ۲۶ بهمن تا دوم اسفند در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

در این دور از مسابقات قاریانی از کشورهای مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، پاکستان، انگلیس، نیوزلند، لیبی، افغانستان، بنگلادش، نیجر، عمان، تانزانیا، برونئی، تایلند، بوروندی، اتیوپی، تونس، نیجریه، سومالی، اوگاندا، مورتانی، تاجیکستان، گامبیا و کومور و ایران در چهار بخش با هم رقابت می کنند.

این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می شود و درحدود ۴۰ شبکه تلویزیونی اخبار این دوره از مسابقات را پوشش می‌دهند.

همزمان با این دوره از مسابقات، هشتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی نیز آغاز می شود و تا دوم اسفند ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.