استاندار گیلان از احیای ۲۴۷ واحد تولیدی، صنعتی، گردشگری ،خدماتی و کشاورزی راکد استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: طی ۲ سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی و صنعتی ،۱۳۲ واحد گردشگری ،خدماتی و کشاورزی که تعطیل و راکد بودند در گیلان احیاء شده و فعالیت را از سر گرفتند.

۲۴۷ واحد اقتصادی راکد گیلان در دولت سیزدهم احیا شد

به گزارش قدس آنلاین،  اسدالله عباسی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند فعالیت کارخانه احیا شده گفت: برخی از واحدهای نیمه تعطیل که با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ درصد فعالیت می‌کردند نیز با تلاش‌های صورت گرفته فعال شده، بطوریکه ظرفیت این کارخانه ها در زمان حاضر به ۷۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم با ادامه روند احیاء افزایش بهره وری، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در استان گیلان شاهد باشیم.

وی افزود: درحال حاضر نرخ بیکاری در استان گیلان ۲ درصد از میانگین نرخ بیکاری در کشور کمتر است .

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه پوشش در ادوار گذشته و احیای آن در دولت سیزدهم به دستور رئیس جمهور، نحوه فعالیت و احیاء این کارخانه را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده و تلاش داریم با تکمیل زنجیره تولید بزودی بخش رنگرزی این کارخانه را راه اندازی کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: با احیای کارخانه یادشده بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی و نخبگان برق، نساجی و مکانیک در این کارخانه مشغول به کار هستند و تولید و اشتغال افزایش یافته است.

عباسی در مورد مشکلات برق، تسهیلات و امکانات لازم مورد نیاز این کارخانه گفت: دستورات لازم در این زمینه صادر شده و به مدیران مربوطه اعلام شد تا با حمایت و انجام مساعدت های لازم از این واحد تولیدی، حلقه و زنجیره تولید و اشتغال را تکمیل کنند.

شرکت صنایع پوشش رشت که در سال‌های گذشته با داشتن سه هزار نیرو، ۱۳۰ هزار متر مربع فضای مسقف تولیدی در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار فعالیت می‌کرد، در حال حاضر با داشتن حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای مسقف حدود ۱۱۰ نیرو دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.