رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد به منطقه بین ۶ تا هشت درجه کاهش یافت.

کاهش شدید دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، اردلان محمدپور در این زمینه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران از سه درجه سانتی گراد به منفی ۱۲ درجه رسید و دمای هوا در تکاب منفی ۱۰ درجه، شاهین‌دژ منفی هشت درجه، بوکان، سردشت، اشنویه، نقده و سردشت منفی هفت درجه، ارومیه، مهاباد و پیرانشهر منفی ۶ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی اضافه کرد: این روند کاهش محسوس دمای هوا در این منطقه طی چند روز آینده تداوم خواهد داشت و در این مدت علاوه بر جوی آرام و پایدار همچنان شاهد روزهای سرد زمستانی با ریزش هوای سرد در منطقه خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۶ و چهار درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌ها سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت سه درصد کاهش دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.