معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از بارش متناوب باران و وزش باد در میان بند و ارتفاعات با بارش برف خبر داد.

بارش برف، این‌بار در میان‌بند مازندران/هشدار هواشناسی

به گزارش قدس آنلاین، احمد اسدی از هشدار جوی سطح  زرد  هواشناسی  خبر داد و  در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: زمان فعالیت سامانه سرد بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ اسفند ماه جاری در استان فعال خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه سرد بارشی، گفت: بارش متناوب باران، وزش باد، در میان بند و ارتفاعات با بارش برف مورد انتظار است.

 اسدی با اشاره به منطقه اثر این سامانه افزود: سامانه سرد بارشی در نیمه غربی مازندران در روز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه و در نیمه شرقی استان از بعدازظهر چهارشنبه تا بامداد جمعه فعال خواهد بود.

وی درباره اثر مخاطره شرایط جوی حاکم در استان، گفت: احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به‌دلیل کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان و احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای افزود: احتیاط در تردد محورهای کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.