رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان از عزل چهار مدیر دولتی و یک عضو هیئت نظارت خبر داد و گفت: اصل بی‌طرفی‌ را رعایت نکرده بودند.

۴ مدیر دولتی و یک عضو هیئت نظارت بر انتخابات زنجان برکنار شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد محمدی رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران‌ با انتقاد از اظهارنظرهای کذب و بدون سند از ناحیه‌ برخی از نامزدها و هواداران آنان که سبب انحراف اذهان افکار عمومی می‌شود، اظهار داشت: همه‌ این عزیزان را دعوت می‌کنیم در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی به تبصره یک ماده ۸۶ قانون انتخابات، گفت: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌توانند شکایات خود را به همراه مستندات تا ۱۷ اسفند در بستر سامانه داوطلب ارایه کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجانی با بیان اینکه سامانه «مردم ناظر» همچنان فعال بوده و مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی مجریان و ناظران را به شورای نگهبان اطلاع دهند، تصریح کرد: از آنجا که بررسی صلاحیت‌ها تا امضای اعتبارنامه ادامه دارد، بنابر این اگر مردم موارد مستند از تخلف نامزدها دارند را در سامانه مردم ناظر اعلام کنند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان مر قانون را ملاک عمل در انتخابات قرار داده و در راستای دفاع از حق الناس و تحقق سلامت در انتخابات با تخلفات در همه سطوح و اقشار برخورد و پنج نفر از روسای ادارات که بیطرفی را در انتخابات نقض کرده بودند به مراجع ذیربط اعلام کرد. چهار نفر از متخلفان از پست مسئولیتی خود برکنار شدند و همچنین یکی از اعضای هیات نظارت بخش که در انتخابات بیطرفی را نقض کرده بود از هیات نظارت برکنار شد و به برخی نامزدها و ستادها برای رعایت قانون انتخابات تذکر دادیم.

 مدیران دولتی برکنار شده در استان، بخشدار مرکزی طارم، رئیس راه و شهرسازی طارم، رئیس فرهنگ و ارشاد خرمدره و رئیس آموزش و پرورش خرمدره چهار مدیر برکنار شده توسط استاندار بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.