معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از صدور رأی قطعی پرونده شرکت موسوم به آساک دوچرخ-بازگشت حقوق بیت المال خبرداد.

صدور رأی قطعی پرونده شرکت موسوم به آساک دوچرخ-بازگشت حقوق بیت المال 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی از صدور رأی قطعی پرونده آساک دوچرخ و بازگشت حقوق بیت المال خبر داد.

بر پایه همین گزارش معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اعلام خبر صدور رأی قطعی در پرونده کارخانه دوچرخه سازی موسوم به آساک دوچرخ گفت: یکی از مهمترین راهبردهای دستگاه قضایی در سال‌های اخیر به ویژه پس از تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه توانمند سازی و تقویت بنیه اقتصادی کشور، تلاش گسترده با هدف پیشگیری از تعطیلی مراکز صنعتی و جلوگیری از بیکاری نیروهای خدوم کار بوده، بر این اساس مجموعه دادگستری استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در خراسان رضوی طی اقدامات منسجم، در این راستا گام های خوبی برداشته‌اند و این روند با حل چند پرونده بزرگ و با قدمت زیاد، در دوران مدیریت جدیدی مجموعه قضایی در استان تشدید شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان ضوی افزود: یکی از مسائلی که طی سال‌های اخیر موجبات تضییع حقوق بیت المال و همچنین نارضایتی‌های مردم شریف را به وجود آورده بود، مشکلات مربوط به کارخانه دوچرخه سازی موسوم به آساک دوچرخ بود که با حمایت‌های مدیریت مجموعه قضایی استان و با پیگیری معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، مسئولان ملی و محلی و پس برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای مکرر، و با تصمیمات اصولی قضایی حل و در نهایت رأی قطعی آن توسط مرجع قضایی صالح، صادر شد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در نتیجه رأی صادره، مقدار سهام شرکت مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان (سهامی عام) که به صورت غیر متعارف واگذار شده بود به بیت المال بازگشت داده شده و از سویی پرونده کیفری از باب جنبه عمومی جرم تشکیل و متهم پرونده نیز به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: بدین ترتیب هم متهم پرونده محکوم شده و هم از تعطیلی کارخانه و بیکاری نیروهای خدوم کار پیشگیری به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: از مدیران نیز انتظار می‌رود تا با هدف خدمت رسانی هر چه مطلوبتر به محضر مردم شریف و بزرگوار، گام‌های جدی‌تری در زمینه رشد و توسعه همه جانبه بردارند و بدیهی است که دادگستری استان نیز حمایت‌های قضایی را در اجرای ماده ۳۱ دستورالعمل امنیت قضایی، معمول خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.