مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هفت هکتار فضای سبز جدید از ابتدای امسال تاکنون در شهرکها و نواحی صنعتی استان اضافه شده است.

هفت هکتار فضای سبز جدید به شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی اضافه شد

جعفر فرشچی روز سه شنبه فزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۵۰۰ اصله درخت شامل پنج هزار و ۵۰۰ اصله درخت و ۱۳ هزار اصله درختچه زینتـی و کم مصرف از نظر آب در شهرکها و نواحی صنعتی استان کاشته شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع هم اینک از پنج هزار و ۷۴۱ هکتار مساحت عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی این استان ۹۲۰ هکتار به فضای سبز اختصاص یافته است که با رشد این مهم دستیابی به صنعت سبز و مهار آلاینده های صنعتی که از اهداف اصلی این مجموعه است، تحقق می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی طی چند سال اخیر با تجهیز فضاهای سبز شهرکهای صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره ای، هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله و تجهیزات مورد نیاز تامین شده و کاشت گونه های گیاهی مقاوم و مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

فرشچی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد فضای سبز شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز شده و برنامه ریزی برای استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در آبیاری درختان و فضای سبز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: از مجموع گستره شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و ۷۷۱ هکتار به واحدهای صنعتی اختصاص یافته است و باقی آن نیز به واحدهای کارگاهی و صنفی - صنعتی واگذار خواهد شد، هم اکنون از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان ۴۱ مورد فعال است که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.