رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی از درج نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در بازار فرابورس خبر داد و گفت: این مجموعه پس از احراز تمامی شرایط پذیرش، وارد بازار سرمایه کشور شده است.

ورود سومین شرکت اقتصادی رضوی به بازار سرمایه طی ۱۴۰۲ / نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در فرابورس درج شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، سید مهدی سدیدی اظهار کرد: شرکت صنایع غذایی با نماد «نان رضوی» و ذیل گروه محصولات غذایی و آشامیدنی فعالیت خواهد کرد.

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی از درج نماد شرکت صنایع غذایی رضوی ادامه داد: سرمایه ثبت شده این شرکت در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال و سود خالص حسابرسی شده در ۶ ماهه نخست سال جاری، هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تولید حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول در این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۰ درصد از مجموع محصول تولید شده نیز صادر شده است.

سدیدی ادامه داد: آستان قدس رضوی در دوره اخیر سیاست ورود شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه به بازار سرمایه را در دستور کار جدی خود قرار داده است تا علاوه‌بر گسترش مالکیت عمومی، شفافیت مالی و عملکردی شرکت‌های اقتصادی رضوی را افزایش دهد.

پذیرش دو شرکت در بازار فرابورس در کمتر از ۶ ماه

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی از درج نماد شرکت صنایع غذایی رضوی با اشاره به پذیرش دو شرکت تابعه این بنیاد در فرابورس در کمتر از ۶ ماه در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال سهام شرکت‌های خمیرمایه رضوی با نماد «غمایه» و نیز نخریسی و نساجی خسروی خراسان با نماد «نخریس» در بازار فرابورس عرضه شد.

هدفگذاری برای ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه

وی بهبود کارایی و عملکرد شرکت‌ها و همچنین جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا را از مزیت‌های ورود به بازار سرمایه عنوان کرد.

سدیدی تاکید کرد: مجموعه اقتصادی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را برای عرضه مستمر شرکت‌ها و موسسات اقتصادی رضوی در بازار سرمایه هدف‌گذاری کرده است.

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر هم مراحل پذیرش و ورود تعدادی دیگر از شرکت‌های تابعه به بورس و فرابورس در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک سایر شرکت‌ها پذیرش خواهند شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.