سخنگوی ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مسافر در مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشگاه خدمات مربوطه را دریافت کردند.

۲۶۰۰ مسافر در تربت‌حیدریه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند

به گزارش قدس خراسان، مسعود سعادت‌نژاد اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی (۱۵ اسفند پارسال) تاکنون افزون بر ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مراجعه کرده و خدمت گرفته‌اند.

سخنگوی ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بیان کرد: در این راستا چهار هزار و ۱۰۲ مراقبت از مادر باردار، سه هزار و ۵۵ مراقبت بعد بارداری، چهار هزار و ۳۹۹ مراقبت از کودکان زیر پنج سال انجام شده است و بیش از ۵۲ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ۱۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی در آماده باش کامل هستند، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال حدود ۱۵هزار و ۳۰۰ نفر به بیمارستان‌های امام حسین (ع)، نهم دی و رازی تربت‌حیدریه و همچنین امام رضا (ع) مه‌ولات این دانشگاه مراجعه کرده‌اند و ۶۳۰ عمل جراحی دراین مدت انجام شده است.

سعادت نژاد گفت: در این مدت چهارهزار و ۳۵۰ بازدید و بازرسی توسط کارشناسان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

سخنگوی ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، تعداد ۸۵۰ بازدید از اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحدهای صنفی، کارگاه‌ها و صنایع انجام و هشت هزار و ۸۱۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۵۵ بازدید و بازرسی از داروخانه‌ها، واحدهای تولیدی و عرضۀ مواد آرایشی و بهداشتی و خرده‌ فروشی گیاهان دارویی انجام و به ۲۸ شکایت سامانه ۱۹۰ در حوزه های مختلف رسیدگی شده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.