استاد حقوق بین‌الملل گفت: اگر در سال‌های گذشته روز قدس یک کلیدواژه برای جامعه و مسلمانان منطقه بود، اما امروز به عنوان یک کلیدواژه بین‌المللی در سطح جهان و بین مردم مسلمان و غیرمسلمان شناخته می‌شود.

روز قدس دیگر محدود به کشورهای اسلامی نمی‌شود/ تنفر آمریکایی‌ها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جهانتیغ» در ارزیابی خود از حمله تروریستی رژیم صهونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: پاسخگویی به اقدامات تروریستی رژیم منحوس و پلید صهیونیستی حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و قطعا این پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: رژیم پوشالی صهیونیستی برای ترمیم شخصیت ضعیف و ناتوان خود دست به یکسری اقدامات می‌زند تا بگوید در صحنه روزگار حضور دارد، در حالی که بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که در گذشته بود و افکار عمومی هم به این نتیجه رسیده است.

کارشناس حقوق بین‌الملل تاکید کرد: بنابراین اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران نه تنها نقض قواعد بین‌الملل، بلکه نقض تمام معاهداتی بود که در باب ترور و اقدامات تروریستی در مجامع بین‌المللی صادر شده است.

حادثه تروریستی دمشق را پیگیری حقوقی می‌کنیم

جهانتیغ با بیان اینکه در روزهای آینده اقدامات حقوقی از سوی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد، تصریح کرد: قطعا ترور و اقدامات رژیم صهیونیستی همواره از گذشته وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد و امیدواریم پاسخ درخور و شایسته به اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی داده شود.

وی همچنین درباره اهمیت روز قدس امسال گفت: روز قدس روز بیداری و روشنگری و یکی از مهم‌ترین محورهای مسائل جهان اسلام است و روزی است که از منظر منطقه‌ای و بین‌المللی باید نگاه ویژه‌ای به مردم مظلوم فلسطین داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته روز قدس یک کلیدواژه برای جامعه و مسلمانان منطقه بود، اما امروز به عنوان یک کلیدواژه بین‌المللی در سطح جهان و بین مردم مسلمان و غیرمسلمان شناخته می‌شود، به طوری که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه موجب شد تا جایگاه روز قدس از یک روز فراتر رود و به تمام روزهای سال اختصاص داشته باشد.

کلید واژه قدس از حقوق بین الملل اسلامی به بین الملل جهان ارتقا یافت

جهانتیغ تاکید کرد: روز جهانی قدس نه تنها امروز در بین مسلمانان شناخته می‌شود بلکه در بین همه مردم دنیا حتی غیرمسلمانان هم به عنوان نماد اتحاد و انسجام شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم منفور شناخته می‌شود و در اروپا و آمریکا هم امروز این موضوع قابل لمس است، تاکید کرد: درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی مردم آن مناطق حتی اگر مسلمان هم نبودند باز سکوت نکردند و در واکنش به نسل کشی و جنایت‌های اسرائیل در غزه به خیابان‌ها آمدند و در دفاع از مظلوم، به صف حق پیوستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کلیدواژه قدس از حقوق بین‌الملل اسلامی به حقوق بین‌الملل جهان ارتقا پیدا کرده است، گفت: در آینده نزدیک همانطور که رهبر انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند سقوط رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد و ما شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.