دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: برخی دولت‌های عربی و اسلامی به جای دفاع از ملت فلسطین با توطئه‌های دشمنان علیه آن ها همراهی می‌کنند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین: برخی دولت‌های عربی در توطئه علیه فلسطین مشارکت دارند

«خالد عبدالمجید» افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی و اسلامی نه تنها به وظیفه خود در قبال فلسطین عمل نکرده اند بلکه برخی از آن در کنار صهیونیست ها به فلسطین و مقدسات اسلامی خیانت می کنند.

وی اضافه کرد: این کشورها در موضوع فلسطین به ساکت، توطئه کننده، همراه صهیونیست ها و ناتوان تقسیم شده اند و بخشی از مشکلات مردم فلسطین و غزه به خاطر همراهی همین کشورها با رژیم صهیونیستی است.

عبدالمجید گفت: در این بین، برخی کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران، سوریه و یمن و برخی جنبش ها و حرکت های محدود به مقابله با توطئه ها در قبال موضوع فلسطین پرداخته و از مقاومت فلسطین حمایت کرده اند.

وی اظهار داشت: برای ملت فلسطین قابل درک نیست که مصر به عنوان بزرگترین کشور اسلامی نتواند گذرگاه رفح را برای ورود چند کامیون غذا و دارو بازکند به همین خاطر ملت فلسطین برخی از کشورهای عربی را شریک در توطئه علیه خود می دانند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: ملت فلسطین محاصره نوار غزه را یک محاصره اسرائیلی – آمریکایی نمی دانند بلکه آن را محاصره عربی می دانند.

عبدالمجید اضافه کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس، مسئله فلسطین را بار دیگر به اولویت ملت های مسلمان و آزاده تبدیل کرد.

وی بیان کرد: این نامگذاری شعله های مبارزه با رژیم صهیونیستی را در میان ملت های مسلمان روشن کرد و موضوع فلسطین و مقدسات اسلامی و دفاع از آن را به سرفصل برنامه های مسلمانان بازگرداند.

عبدالمجید گفت: عملیات طوفان الاقصی یک پیروزی راهبردی برای فلسطین و مقاومت بود و دشمن صهیونیستی را در وضعیتی متزلزل قرارداد و باعث جلب حمایت ملت های بیشتری از فلسطین شد.

وی اضافه کرد: همراهی این ملت ها در روز جهانی قدس در سراسر جهان می تواند نتایج مثبتی برای مسئله فلسطین در محافل جهانی، اقدامات گروه های مقاومت و تصمیم گیری حامیان رژیم صهیونیستی داشته باشد.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس امسال می تواند به برنامه و طرحی برای حفظ و بهره برداری از حمایت جذب شده ملت های آزاده در سراسر جهان از موضوع فلسطین تبدیل شود.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اظهار داشت: افزایش این حمایت ها تاثیرات مثبتی در داخل فلسطین و فعالیت گروه های مقاومت و خارج فلسطین برای مقابله با توطئه های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی پناه برده به دامن صهیونیست ها خواهد داشت.

عبدالمجید افزود: حفظ حقوق ملت فلسطین، تاکید بر روشن ماندن شعله مقاومت و مبارزه و مخالفت با نشست های خیانت آلود سازش از کارکردها و دستاوردهای روز جهانی قدس در چهار دهه گذشته بوده است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی با یک سردرگمی و دستپاچگی در بخش های نظامی، سیاسی و اقتصادی روبرو و این وضعیت سرآغازی برای یک شکست راهبردی است که می تواند در نهایت به آزادسازی سرزمین فلسطین و نابودی اشغالگران تبدیل شود.

عبدالمجید گفت: دولت آمریکا از یک سو هزاران تن سلاح و مهمات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد و از سوی دیگر برای قربانیان فلسطینی این سلاح ها، اشک تمساح می ریزد.

وی اضافه کرد: اگر حمایت سریع و اضطراری دولت آمریکا و دیگر کشورهای غربی از رژیم اشغالگر نبود، در همان روزهای نخست عملیات طوفان الاقصی، شاهد شکست بزرگ و ذلت بار این رژیم بودیم ولی از آنجا که رژیم صهیونیستی پایگاه آمریکا و غرب در قلب کشورهای اسلامی است، آن ها برای حفظ این پایگاه و جلوگیری از سقوط آن به هر اقدامی دست می زنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.