مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از طغیان ملخ‌های مراکشی و شکم بادمجانی در شهرستان‌هایی از جمله کازرون، خرمبید، آباده و اقلید خبر داد.

طغیان ملخ‌های مراکشی و شکم بادمجانی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: کار مبارزه با کانون‌های آلوده به ملخ‌های مراکشی، در شهرستان‌های مد نظر استان فارس در دستور کار قرار گرفته و از ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ مجددا درگیر ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان شهرستان کازرون شده ایم.

او ادامه داد: عملیات مبارزه با این آفت در ۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان کازرون آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال در بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ مراکشی داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود مبارزه با این آفت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد، تصریح کرد: بیشترین سطوح مبارزه با این نوع ملخ در شهرستان کازرون و حوزه تالاب پریشان صورت گرفته است.

آغاز طغیان ملخ‌های شکم بادمجانی در شمال فارس

پیش بینی می‌کنیم از اواخر فروردین ماه امسال شاهد طغیان ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان‌های شمالی استان باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین با اشاره به وجود ملخ‌های شکم بادمجانی در سطح برخی از مزارع این استان، گفت: پیش بینی می‌کنیم از اواخر فروردین ماه امسال شاهد طغیان ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان‌های شمالی استان فارس از جمله خرمبید، آباده و اقلید باشیم.

عباسی بیان کرد: مبارزه با این آفت در ۱۵ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان‌های مذکور تا پایان خردادماه امسال ادامه خواهد داشت. 

او از کشاورزان و بهره برداران خواست تا نسبت به پایش آفت ملخ در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف خود اقدام کنند و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.