استاد حوزه با اشاره به نقش طلاب در ترویج قرآن در جامعه، گفت: طلاب باید با فتح بابی نو به قرآن، مفاهیم این کتاب آسمانی را در زندگی مردم ملموس و مأنوس کنند.

طلاب باید مفاهیم قرآن را در زندگی مردم ملموس و مأنوس کنند

خانم فرخنده کریم زاده، صبح امروز در نشست با موضوع «راه های تداوم انس با قرآن»، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی خواهران النفیسه اصفهان به بیان نکات و راهکارهای مهم برای افزایش انس با قرآن کریم پرداخت.

داور و پژوهشگر قرآنی، با تلاوت آیه ۱۷۷ سوره مبارکه بقره، به تشریح ابعاد مختلف این آیه و ارتباط آن با موضوع انس با قرآن پرداخت و گفت: ایمان به خدا، آخرت، ملائکه و کتاب، نخستین گام در مسیر انس با قرآن است.

وی همچنین به اهمیت عمل به دستورات قرآن و پرهیز از ظن و گناه اشاره کرد و گفت: زکات فقط منحصر به مال نیست، بلکه زکات علم، زکات فکر و زکات اعضا و جوارح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانم کریم زاده در ادامه سخنان خود به نقش طلاب در ترویج قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب باید با فتح بابی نو به قرآن، مفاهیم این کتاب آسمانی را در زندگی مردم ملموس و مأنوس کنند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم به روز بودن طلاب، گفت: علمای دین که در جامعه اثرگذار هستند، همواره از زمان خود جلوتر بوده و نسبت به مردم و نیازهای آنها شناخت کاملی دارند.

خانم کریم زاده در پایان به طلاب توصیه کرد که با انس بیشتر با قرآن، خود را به نور قرآن روشن کنند و با رفتار و گفتار نیک خود، الگویی برای مردم باشند و روزانه حداقل ۵ آیه قرآن کریم را با تدبر و تأمل بخواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.