خبرگزاری تاس گزارش داد: روسیه امروز فهرست کشورهای غیر دوست را که آمریکا، اعضای اتحادیه اروپا، انگلیس و ژاپن را نیز شامل می شود، تصویب کرده است.

روسیه فهرست کشورهای غیردوست را تصویب کرد/ آمریکا و انگلیس در صدر

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس نوشت: کشورها و سرزمین های ذکر شده در این فهرست پس از آغاز عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین، تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرده یا به آنها ملحق شدند.

این خبرگزاری اعلام کرد: دولت فدراسیون روسیه روز دوشنبه فهرستی از کشورها و سرزمین‌های خارجی را که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه، شرکت‌ها و شهروندان آن انجام می‌دهند، تصویب کرد.

این فهرست شامل ایالات متحده و کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا(شامل مناطق جرسی، آنگویلا، جزایر ویرجین بریتانیا، جبل الطارق)، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس، آلبانی، آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ، سن مارینو، مقدونیه شمالی و همچنین ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، میکرونزی، نیوزیلند، سنگاپور و تایوان است که قلمرو چین محسوب می شود؛ اما از سال ۱۹۴۹ توسط دولت خود اداره می شود.

دولت روسیه خاطرنشان کرد که بر اساس این دستور جدید، شهروندان و شرکت‌های روسیه، خود دولت، مناطق و شهرداری‌های آن که تعهدات ارزی در قبال طلبکاران خارجی از فهرست کشورهای غیردوست دارند، می‌توانند آن‌ها را به روبل پرداخت کنند. این روش موقت جدید برای پرداخت های بیش از ۱۰ میلیون روبل در ماه(یا مقدار مشابه به ارز خارجی) اعمال می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها