آیت الله رئیسی مردم اوکراین را قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی با جنگ مخالف است و هر روز که جنگ زودتر پایان یابد، به نفع ملت‌هاست.

رئیس‌جمهور: مردم اوکراین قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیأت دولت با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، پاسداران را مایه عزت و اعتبار کشور معرفی کرد و گفت: عزت امروز کشور مرهون خدمات نیروهای مسلح به ویژه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور افزود: مردم ما برداشت ارزشمندی از پاسدار و پاسداری دارند و نام پاسداران عزیز همواره با دفاع از کشور و دلسوزی و دغدغه‌مندی و همراهی با مردم در سختی‌ها و مشکلات و ایستادگی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم عجین است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم الگوگیری از فرهنگ حسینی در تمام شئون زندگی و نظام اجرایی خاطرنشان کرد: نجات بشرامروز در برابر امواجی که از طوفان نوح سهمگین‌تر است، در گرو توجه به فرهنگ حسینی است و کسی از این وضعیت رهایی می‌یابد که در کشتی قرار گیرد و ناخدایش حسین‌بن‌علی(ع) است.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنانش به سفرهای خارجی وزرا و مقامات دولتی اشاره کرد و با مؤثر دانستن نفس سفر در توسعه و تقویت روابط با کشورها، در عین حال تصریح کرد: موضوعاتی که در سفرهای مسئولان و کارکنان دولت به کشورها مطرح می‌شود باید با جدیت پیگیری شود تا ملت از منافع این سفرها بهره‌مند شوند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین اظهار داشت: وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده با تلاش مذاکرات را پیگیری می‌کنند اما دولت هیچ اقدامی را به مذاکره و برجام گره نزده و نخواهد زد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برجام همه سیاست خارجی ایران نیست بلکه به عنوان یک موضوع در این عرصه به آن نگاه می‌شود، افزود: رمز موفقیت دولت در ۶ ماه اخیر این بوده که همه امور از جمله مسائل مربوط به سیاست خارجی و نظام بانکی و نفت را با قدرت پیگیری کرده و هیچ یک از آنها را معطل برجام و توافق در مذاکرات نکرده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش درباره پرداخت حق‌الزحمه کارکنان و کارگران از سوی شرکت‌های پیمانکار اظهار داشت: هیچ پیمانکاری حق ندارد به هیچ‌عنوان و بهانه‌ای حقوق کارگران را پرداخت نکند و حقوق هیچ کارگری نباید یک روز هم تأخیر بیفتد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه پیمانکاری که حق کارگر را نمی‌دهد و به او ظلم می کند صلاحیت ندارد پیمانکار دولت باشد، به وزرا و مسئولان دستگاه‌های دولتی تأکید کرد شرعاًً و قانوناً وظیفه دارند با پیگیری موضوع اجازه ندهند هیچ کارگری در شب عید دچار سختی شود.

رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیرش به استان گلستان و بازدید از جزیره آشوراده، اظهار داشت: اختلاف نظر برخی دستگاه‌ها باعث شده ظرفیت عظیمی که در این منطقه قرار دارد معطل بماند که مقرر شد وزارت راه با تشکیل کارگروهی از همه دستگاه‌های مربوطه ظرف ۱۰ روز تمهیداتی برای حل این مسأله بیاندیشد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت هرگز اجازه نخواهد داد اقتصاد کشور، اقتصاد دریا، اقتصاد روستا و اقتصاد گردشگری و ثروت‌های عظیم کشور معطل تصمیم‌گیری یک دستگاه یا یک بخش اداری بماند و ضمن احترام به نظر کارشناسی و قانون این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به مسائل منطقه و بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: مردم اوکراین نیز مانند مردم افغانستان، یمن و عراق قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، حتماً با جنگ مخالف است و هر روز که جنگ زودتر پایان یابد، به نفع منطقه و ملت‌هاست و از خطرات، آسیب‌ها و مشکلات مردم کم می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: کاشت درخت در تأمین هوای پاک و سلامت مردم نقش بسیار زیادی دارد و اقدام مقام معظم رهبری که هر ساله یک نهال غرس می‌کنند باید برای همگان الگو قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به کاشت ۴۰ هزار اصله درخت توسط آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر همه بخش‌ها مانند آموزش و پرورش به فرهنگ درختکاری توجه و همت مضاعف داشته باشند، می‌توانیم به هدف تعیین شده در غرس میلیون‌ها نهال دست یابیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.