ارتش روسیه اعلام کرد عملیات نظامی در ماریوپل پس از سوء استفاده کی‌یف از آتش‌بس اعلام شده، ازسرگرفته شده است.

از سرگیری عملیات نظامی روسیه در ماریوپل

به گزارش قدس آنلاین؛ خبرنگار خبرگزاری آرتی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در «ماریوپل» پس از یک آتش‌بس کوتاه، باردیگر ازسرگرفته شده و آن سوء استفاده اوکراین از آتش‌بس است.

ارتش روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت که آتش‌بس کوتاهی برای تخلیه بشردوستانه انجام شده بود که اکنون با از سرگیری عملیات نظامی روسیه در ماریوپل خاتمه یافت.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناسیونالیست‌های اوکراینی ساختمانی را در ماریوپل منفجر کردند که احتمال می‌رود در آن ده‌ها اوکراینی وجود داشته است. صدای چندین انفجار در منطقه ماریوپل شنیده شده و ستون‌هایی از دود غلیظ سیاه در شهر دیده می‌شود.

به گزارش بخش تصویری رویترز، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: امروز (شنبه) از ساعت ده صبح به وقت محلی مسکو این آتش بس اعلام شد تا با باز شدن راه‌های بشردوستانه در دو شهر ماریوپول و ولناواخا، غیرنظامیان بتوانند از این دو شهر خارج شوند.

در حال حاضر ۱۰ امین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین است و قرار است دور سوم مذاکرات میان هیئت‌های این دو کشور در تاریخ ۷ مارس (۱۶ اسفند) انجام شود.

به تازگی نیز دیده‌بان آلمانی، خبرگزاری روسی آرتی (RT News) را ۲۵ هزار یورو جریمه کرد.

«ولودومیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در رایزنی مجازی با سناتورهای آمریکایی، از واشنگتن برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین درخواست کمک کرد، اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که هر اقدامی مبنی بر ایجاد منظقه پرواز ممنوع به عنوان جنگ علیه روسیه تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.