وزیر انرژی روسیه گفت: مازاد عرضه جهانی نفت همچنان روزانه ۱.۵ میلیون بشکه است و بازار احتمالا تا نیمه نخست سال ۲۰۱۷ به توازن نخواهد رسید.

 بازار نفت تا اواسط سال ۲۰۱۷ به توازن نمی‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه گفت، مازاد عرضه جهانی نفت همچنان روزانه 1.5 میلیون بشکه است و بازار احتمالا تا نیمه نخست سال 2017 به توازن نخواهد رسید.

توافق بر سر فریز نفتی بین کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک ماه گذشته پس از درخواست عربستان برای پیوستن ایران به این توافق شکست خورد و بدین ترتیب شانس اولین همکاری نفتی بین این کشورها در طی 15 سال گذشته از بین رفت.

نواک گفت: «این (پیش بینی که قیمت نفت تا نیمه نخست 2017 به توازن نخواهد رسید) یک پیش بینی خوش بینانه است، زیرا مازاد عرضه همچنان وجود دارد و کاهش حجم تولید کندتر از چیزی است که تحلیلگران انتظار داشتند.»

وزیر انرژی روسیه پیشتر گفته بود، توافق دوحه به فرآیند برقراری توازن مجدد در بازار نفت ظرف 3 تا 6 ماه آینده سرعت خواهد بخشید و قیمت ها تا پایان امسال به 50 دلار افزایش خواهند یافت.

وی روز پنجشنبه گفت، گفت و گوهای جدیدی در زمینه فریز نفتی با حضور تولید کنندگان دیگر برگزار نشده، اما اگر تولید کنندگان دیگر پیشنهاد کنند، روسیه آماده بازگشت به موضوع است.

نواک افزود: «ما در حال حاضر هیچ مذاکره ای در این باره نداریم. وضعیت قیمت های نفت کم و بیش عادی، با ثبات و برای بسیاری از کشورها راضی کننده است.»

وی همچنین گفت، روسیه و قطر قصد دارند روز 3 ژوئن یعنی یک روز پس از نشست دوره ای اوپک، در نشست کمیسیون مشترک دو کشور در مسکو درباره وضعیت بازار جهانی نفت گفت و گو کنند.

تولید نفت روسیه در ماه آوریل با اندکی کاهش به 10.84 میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت این کشور در ماه مارس به 10.91 میلیون بشکه یعنی بالاترین رقم در طی حدود 30 سال گذشته رسیده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.