بجنورد- مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی گفت: هنوز موفق نشده‌ایم طرح توزیع شیر رایگان در مدارس را اجرایی کنیم، البته این امر در دست پیگیری است.

توزیع رایگان شیر در مدارس در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، برات علی حاتمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باوجوداینکه بیش از سه ماه از سال تحصیلی جاری گذشته،هنوز توزیع شیر رایگان در مدارس اجرایی نشده البته این مشکل مربوط به استان نیست و مشکل کشوری است.

وی افزود: این استان کمترین میزان بدهی را به شرکت‌های لبنی دارد و تاکنون تنها چهار درصد از مطالبات شیر مدارس پرداخت‌نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه برخورد با معلمانی که مرتکب تنبیه بدنی دانش‌آموز می‌شوند گفت: به‌طورکلی تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است و با معلمان متخلف در این زمینه، برخورد می‌شود به‌طوری‌که امسال تعدادی از معلمان و یک نفر معاون مدرسه به همین علت عزل شده‌اند.

حاتمی درباره اجبار کردن دانش‌آموزان و اولیا برای پرداخت مبالغ با عنوان کمک به مدارس اظهار داشت: مدیران هیچ‌گاه نباید دانش‌آموزان را وادار به پرداخت پول و کمک به مدارس بکنند اما درهرحال، آموزش‌وپرورش باید موردحمایت خانواده‌ها و خیران باشد کما اینکه در برخی از کشورها

آموزش‌وپرورش سهم زیادی از هزینه‌های خود در بخش غیردولتی دریافت می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی مدارس ما که مدارس پردرآمد هستند و به لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارند به‌عنوان مدارس معین، در تأمین برخی نیازهای مدارس در مناطق محروم مشارکت دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به فرارسیدن هفته سوادآموزی اشاره کرد و گفت: اکنون یک هزار و ۴۵۲ نفر در امر آموزش به بی‌سوادان استان مشغول به فعالیت هستند که در شیوه‌های مختلف خودآموز، کلاسی، فردبه‌فرد و گروهی به این امر مبادرت دارند.

حاتمی، جذب و ماندگاری سوادآموز را از چالش‌های مهم سوادآموزی در استان عنوان کرد و افزود: اکنون باقی‌ماندگان از سوادآموزی، از اقشار و گروهی هستند که نگاه داشت آنان در کلاس‌های درس به‌مراتب سخت‌تر است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این نشست، از برگزاری ۱۱۹ برنامه در هفته سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: ۱۱ برنامه از این تعداد مستقل، و ۱۰۸ برنامه با مشارکت شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

مهدی مؤدی اظهار داشت: در این هفته، ۵۲ فعال برتر و نمونه درزمینهٔ سوادآموزی تقدیر می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۱.۶درصد از بی‌سوادان کشور در خراسان شمالی است گفت: بر اساس برآورد انجام‌شده، شمار بی‌سوادان استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، هشت هزار و ۷۱ نفر است اما آمار دقیق و قطعی باید در نتایج سرشماری نفوس و مسکن اعلام شود.

مؤدی اظهار داشت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تاکنون با ۲۹ دستگاه اجرایی استان قرارداد همکاری منعقدشده است که یک هزار و ۶۹۸ نفراز سوادآموزان توسط دستگاه‌های اجرایی آموزش داده می‌شوند.

وی افزود: تاکنون هفت هزار و۷۹۸ نفر سوادآموز در برنامه‌های آموزشی ما جذب‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از سه هزار و ۵۵۵ ولی دانش‌آموز بی‌سواد شناسایی‌شده در استان، تاکنون ۹۸۱ نفر در این کلاس‌ها جذب‌شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.