ایلام- معاون پایش و نظارت محیط ‌زیست استان ایلام گفت: نسل برخی گونه‌ های جانوری در حال انقراض است و همه باید مراقبت از حیات‌ وحش را جدی بگیریم.

مراقبت از حیات وحش را جدی بگیریم/ گونه های جانوری در حال انقراض هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی ‌طاهر سارایی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن جاده های ایلام و ترد حیات ‌وحش از جاده‌ها وضعیت تلفات حیات‌ وحش براثر تصادف نگران‌کننده است، اظهار داشت: رانندگان و مردم جوانمردانه در حین رانندگی با یک ترمز کوچک نگذارند حیات‌ وحش ضربه های جبران ناپذیر بخورد.

وی با بیان اینکه هر روز و هر هفته شاهد تلف شدن بسیاری از گونه های جانوری براثر تصادف هستیم، افزود: رانندگان حیات‌ وحش را فقط به چشم یک حیوان نبینند چرا که هر گونه جانوری بسیار ارزشمند است.

معاون پایش و نظارت محیط ‌زیست استان ایلام بیان داشت: تخریب زیستگاه ها به‌ شدت به حیات‌ وحش آسیب می زند و انقراض گونه‌ های جانوری را به همراه دارد.

علی ‌طاهر سارایی با اشاره به اینکه طبیعت بدون حیات‌ وحش و پرندگان یک‌ مرده به‌ حساب می‌آید، یادآور شد: تبدیل کردن برخی اراضی ملی به زمین های کشاورزی که زیستگاه حیات ‌وحش بوده، به حیات وحش ضربه ای جبران ناپذیری وارد کرده است.

وی با بیان اینکه رانندگان بایستی در حین رانندگی مراقب حیات وحش که زیبایی بخش محیط زیست اند باشند، خاطرنشان ساخت: نسل برخی گونه‌ های جانوری در حالا انقراض است و همه باید مراقبت از حیات‌ وحش را جدی بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.