رئیس جمهور کره جنوبی در دومین دادگاه رسیدگی به اتهاماتش شرکت نکرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در دومین جلسه دادگاه هم شرکت نکرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  "پارک گون هه"، رئیس جمهور کره جنوبی، برای دومین بار در یک هفته اخیر امروز (پنجشنبه) نیز در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش حاضر نشد. وی  با حضور نیافتن در جلسه دادگاه قانون اساسی این کشور از شهادت دادن در رابطه با اتهامات وارده سر باز زد.

اولین جلسه دادگاه قانون اساسی کره جنوبی روز سه شنبه (14 دی) برگزار و حضور نیافتن "پارک" در این جلسه موجب شد تا قاضی دادگاه قانون اساسی نشست بعدی را به امروز (پنجشنبه) موکول کند. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در حال رسیدگی به پرونده‌ای در مورد استیضاح رئیس جمهوری در پارلمان است.

یونهاپ امروز در گزارشی ضمن اشاره به حضور نیافتن دوباره رئیس جمهور در جلسه دادگاه اعلام کرد به زودی قضات دادگاه قانون اساسی نظرات خود را در خصوص این موضوع اعلام خواهند کرد.

رئیس دادگاه قانون اساسی که قرار بود چند نفر دیگر از متهمان این پرونده در این دادگاه حاضر شوند، در سخنانی گفت که دادگاه بی طرفانه کار رسیدگی و دادرسی خود را انجام می دهد و موضعی عادلانه و منصفانه در این باره اتخاذ خواهد کرد.

طبق قوانین کره جنوبی چنانچه رئیس جمهور برای بار دوم در دادگاه حاضر نشود جلسه دادرسی بدون حضور او می تواند ادامه یابد.

اگر دادگاه قانون اساسی کره جنوبی به برکناری "پارک" رای دهد، پس از 60 روز انتخابات زودهنگام برای برگزیدن رئیس جمهور جدید برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.