کرمان-مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به سمت اقتصاد نوآور حرکت کنیم که اقتصاد مقاومتی چیزی جز به عمل رساندن ایده های جدید اقتصادی نیست.

اقتصاد مقاومتی با ایده های جدید محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا سپهری، صبح شنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر کرمان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان برگزار شده بود، به ضرورت حرکت به سمت اقتصاد نوآور اشاره کرد و اظهار کرد: کرمان نیازمند شبکه های نوآوری کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی یعنی فضای زیستی حیاتی و غیرحیاتی برای استفاده از فرصت ها و تولید ثروت است، ادامه داد: صادرات فرش، پسته و موادمعدنی از کرمان داشتیم اما امروز نیازمند ایجاد فضایی برای فعالیت اقتصادی دانش بنیان هستیم تا از همه فرصت ها برای تولید ثروت استفاده کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شرکت های دانش بنیان را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امروز آنچه ارزش ایجاد می کند دانش و اقتصاد مبتنی بر نوآوری است.

وی در ادامه مراحل تشکیل یک اکوسیستم اقتصادی را برشمرد و گفت: با شفاف سازی، تشکیل شبکه، آموزش های مهاراتی، جذب سرمایه گذار و راه اندازی استارتاپ ها و نوآوردگاه ها می توان یک اکوسیستم اقتصادی ایجاد کرد و استان کرمان برای حل مشکلات اقتصادی خود نیازمند چند نمونه از آن است.

سپهری با تأکید بر بهره گیری از ایده های نو در فعالیت های اقتصادی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی چیزی جز به عمل رساندن ایده های جدید اقتصادی نیست.

همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان مهمترین عامل رشد اقتصادی را در کشورهای توسعه یافته، توجه به منابع انسانی و کارآفرینی دانست و گفت: برای برون رفت از مسئله بیکاری، راهی جز کارآفرینی نداریم.

وی ادامه داد: مفهوم وسیع تر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند، این است که از منابع انسانی، فیزیکی و مادی استفاده حداکثری کنیم و مانع خام فروشی شویم.

اسماعیلی حرکت به سمت تولیدات پایه فناوری را ضروری دانست و گفت: باید به مرحله ای برسیم که تولیداتی با حداکثر ارزش افزوده ایجاد کنیم.

گفتنی است در این همایش بیش از ۷۲۰ کارآفرین استان حضور یافتند که از این تعداد ۷ نفر به عنوان کارآفرین برتر استان انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.