مشهد- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وظیفه روحانیت در شرایطی که امروز در دنیا موج مادی گرایی هر روز گسترده تر می شود، سنگین تر شده است و باید راهکارهایی متناسب با شرایط و نوع تهدیدات پیش رو مطرح کنند.

وظیفه روحانیت در موج مادی گرایی امروز دنیا سنگین تر شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، اظهار کرد: جدا کردن دین از اخلاق، اقتصاد، فرهنگ، وجدان، حقوق و سیاست اقدامی سکولاری است و موضوعی است که پدیده دین‌زدایی و اندیشه سکولاری را رایج می‌کند و ناسیونالیسم و صوفی‌گری هم از دیگر پدیده‌ها بودند و روحانیت نقش مهمی در قیچی کردن این ۲ دیدگاه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید آمریکا، چین و ایران در تصمیم‌گیری‌ها نقشی مؤثر دارند و اشاره‌ای به اروپا نکرد در اینجا نقش و جایگاه دین در حاکمیت کشور ما مشخص می‌شود و قدرت حاکمیت را مردم باید تشکیل دهند.

سعیدی با بیان اینکه امروزه چالش‌هایی در رسانه‌ها دیده می‌شود، تصریح کرد: تفاوت ما با دنیای غرب در حلال و حرام، پاک و ناپاک، مقدس و غیرمقدس و فضائل و بدی‌ها است و اکنون بشر می‌خواهد از حاکمیت عقل به حاکمیت وحی منتقل شود و بشر از اصل عقل‌گرایی به وحی‌گرایی منتقل شود.

وی در مورد آمار طلاب بسیجی در سطح کشور گفت: ۱۴۰ هزار بسیجی طلبه در سطح کشور داریم که ۵۵ درصد آن‌ها برادران و ۴۵ درصد خواهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.