نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان بگویند در این مدت طولانی چقدر در مهار ریزگردها موفق بوده‌اند.

مسؤولان بگویند در این مدت طولانی چقدر در مهار ریزگردها موفق بوده‌اند/فشار روانی ناشی از این پدیده شوم در خوزستان نباید ادامه یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عباس کعبی در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه از اهواز، پس از ذکر مطالبی علمی و اخلاقی در مورد حادثه ریزگردهای اخیر در استان خوزستان مسائلی را یاد آور شدند.

وی اظهار کرد: مردم شریف خوزستان از شهرهای مختلف به طور مکرر از بنده خواسته‌اند کاری کنم؛ علاوه بر اینکه بارها گفته‌ایم و مرثیه خوانده‌ایم به چه کسی بگوییم که نداند؟ چه اختیارات و امکاناتی به عنوان یک عضو مجلس خبرگان در این رابطه در اختیار این حقیر است که از آنها استفاده نکرده باشم؟.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر می‌گویید باید گفت و این درد را انتقال داد؟ باید پرسید این حجم از آلودگی را آیا می‌شود ندید؟ آیا می‌شود نادیده گرفت و کاری نکرد؟.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: با اینکه بنده یک عضو خبرگان رهبری هستم، اما باز هیچگاه نگفته‌ام مسؤولیتی در این باره ندارم؛ بار دیگر از همه دلسوزان می‌خواهم کاری کنند.

آیت‌الله کعبی افزود: فشار روانی ناشی از این پدیده شوم و سایه آلوده آن بر سر خوزستان عزیز نباید ادامه پیدا کند.

وی توضیح داد: حداقل مسؤولان ذیربط بگویند در این مدت طولانی چقدر در مهار ریزگردها موفق بوده‌اند؟ چه کارهای نو و موثری می‌شود انجام داد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: البته نمی‌گویم هیچ کاری نشده، اما ما با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که هر بار، قدرت می‌گیرد و از شدت آلودگی و وسعت آن کم نشده است. قدر این مردم، کشور و نظام اسلامی را باید بدانیم.

آیت‌الله کعبی مطرح کرد: این خانه ما است که اینچنین گرد و غبار کم‌لطفی بر آن نشسته است؛ همه اعضای خانه موظفند کاری کنند و رفع این مسئله، هم کار علمی دقیق می‌طلبد که باید تحقیق کرد، ایده داد و به درستی بررسی علمی و تجربی کرد.

وی با اشاره به اینکه کار اجرایی وسیع و از بین بردن این مشکل حاد، ارزش هر نوع اقدام و حتی جبران ماسبق را دارد، تأکید کرد: سابقاً در حیطه زیست محیطی اشتباهاتی رخ داده است که باید جبران شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز می‌توان امکانات نویی برای مهار این پدیده ایجاد و مردم را مطلع کرد، متذکر شد: از وزرا، دولت و از مسؤولان ذیربط بار دیگر می‌خواهم کاری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در مورد مسائل زیست محیطی در استان خوزستان سابقاً هم هشدار داده بودم و کارشناسان مطالب دقیقی را گفته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.