گوگل توانست با پشت سر گذاشتن اپل، به سلطه ۵ ساله این شرکت در جدول ارزشمندترین برندهای جهان پایان دهد.

گوگل با شکست اپل، ارزشمندترین برند جهان شد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ گوگل توانست در گزارش سالانه مؤسسه «گلوبال ۵۰۰» با پشت سر گذاشتن اپل، در صدر جدول ارزشمندترین برندهای جهان قرار گیرد. این عنوان در ۵ سال اخیر در اختیار شرکت اپل بود.
بر اساس این گزارش، ارزش برند اپل در سال ۲۰۱۶ با ۲۷ درصد کاهش به ۱۰۷.۱ میلیارد دلار رسید. در مقابل، ارزش برند گوگل در سال ۲۰۱۶ با ۲۴ درصد افزایش به ۱۰۹.۵ میلیارد دلار بالغ شد.
همچنین شرکت «لگو» در جدول پرقدرت‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۶ جای شرکت «دیزنی» را گرفت و به عنوان نخست دست یافت.
این گزارش می‌افزاید گوگل در کسب و کار اصلی خود، جستجو، همچنان تا حدود زیادی بی‌رقیب است و درآمد آن نیز از محل تبلیغات و آگهی‌ها در سال ۲۰۱۶ ۲۰ درصد افزایش یافت. تنظیم‌کنندگان این گزارش معتقدند شرکت اپل دیگر از پیشتازی چشمگیری در حوزه فناوری برخوردار نیست و به نظر می‌رسد برند اپل به نقطه اشباع رسیده است.
این در حالی است که حرکت در مسیر تبدیل شدن به جامعه‌ای بدون پول نقد، ارزش برند ۲ شرکت «ویزا» و «مسترکارت» را در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۸۱ و ۵۸ درصد افزایش داد.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.