قوچان- امام‌جمعه قوچان گفت: عشایر مردمی خوب، قدرشناس و به‌عنوان گنجینه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

عشایر گنجینه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، امام‌جمعه قوچان عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهر باجگیران در روستای بردر با تبریک ایام دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در همه‌جا درخشش پیداکرده است و می‌توان گفت که تفکر انقلاب و امام خمینی(ره) در جامعه بین‌المللی توانسته است حرف‌های تازه‌ای را برای جهانیان بازگو کند.

وی عشایر را مردمی خوب، قدرشناس و به‌عنوان گنجینه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: روستایی کوچک مانند بردر، توانسته است ۹ شهید به انقلاب تقدیم کند، که این نشان از داشتن روحیه‌ای سلحشوری، انقلابی و قلب پاک مردم این خطه از سرزمین ایران است.

حجه الاسلام محمدعلی دستجردی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در خصوص عشایر می‌فرمایند: عشایر به‌عنوان هسته مرکزی نظام جمهوری اسلامی و مرزبانان این انقلاب و نظام‌اند.

وی با اشاره به عمر زیاد مدارس در روستاهای مرزی، بالأخص روستای بردر تصریح کرد: باید از پتانسیل خیرین و نیز اعتبارات آموزش‌وپرورش بیشتر استفاده کرد و برای بازسازی و تجدید بنای این مدارس برنامه‌ریزی انجام داد.

امام‌جمعه قوچان گفت: امروز که در این منطقه محروم حضور پیدا کردیم با کمک خیرین مبلغ ۵ میلیون تومان وسایل کمک‌آموزشی برای دانش آموزان، تجهیزات کامل رایانه برای مدرسه و مبلغ ۲ میلیون تومان کمک از سوی اداره آموزش‌وپرورش برای ترمیم و بازسازی داخلی مدرسه شریعتی بردر اختصاص داده شد.

وی مسئولین را نوکران مردم خواند و خاطرنشان کرد: باید قدر این مردم را بدانیم درست است که امکانات و رفاهیات در بعضی از نقاط روستایی کم و محدود است، ولی مردم نیز نباید کمی‌ها و کاستی‌های را به‌پای رهبری به‌عنوان ولی‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی بگذارند، بلکه این مشکلات بر عهده افرادی است که در کارهای خود کوتاهی و تلاش لازم را انجام نداده‌اند.

وی معلمین این مناطق در مباحث معنوی، تربیتی و علمی همه‌کاره منطقه‌اند و گفت: این عزیزان معلم باید توجه ویژه‌ای به معنویت و مخصوصاً به وجود ولی‌عصر(عج) داشته و با تلاش مضاعف موجب پیشرفت و ارتقاء منطقه کاری خود شوند.

کلنگ زنی پارک حاشیه‌ای امام رضا (ع) شهر باجگیران

شهردار باجگیران نیز در حاشیه این افتتاحیه بابیان این مطلب که پروژه ورودی و خروجی شهر باجگیران از مطالبات و پروژه‌هایی است که استان بر اجرای آن تأکید داشته است افزود: پارک حاشیه‌ای امام رضا (ع) باهدف زیباسازی مبادی ورودی شهر باجگیران و در متراژ ۴۵۰۰ مترمربع با ۲۰۰۰ مترمربع فضای سبز چمن و گل‌کاری، ۱۸۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی با سنگ‌فرش، ۱۸۰ مترمربع زمین‌بازی کودکان و ۵۰۰ مترمربع فضای پارکینگ و بااعتباری تخصیص‌یافته ۲۰۰ میلیون تومان جهت اتمام فاز اول، کلنگ زنی و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در پایان سال ۹۶ کل پروژه به اتمام خواهد رسید.

شهر باجگیران نقطه صفر مرزی بین ایران و ترکمنستان و به‌عنوان بخشی از شهرستان قوچان و در ۷۸ کیلومتری شمال این شهر واقع‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.