اهواز _ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعمال و پیاده کردن دین و متدین بودن با بدن عنصری و جسم فیزیکی معنا پیدا می کند و تا به بدن نرسیم آنچنان که باید و شاید به دین نیز نخواهیم رسید، لذا پیوند ناگسستنی بین بدن و دین کاملا مشهود است.

علم محبوبیتی ذاتی و مورد توجه اسلام است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید علی شفیعی روز سه شنبه در دیدار جمعی از اعضای هیات علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  گفت: مسئولیت شما خواهران و برادران از قویترین مسئولیت هاست.

وی ادامه داد: علم به معنای عام کلمه و به معنای خاص مقصد، به شدت مورد توجه دین مبین اسلام است و اصولا علم چیزی است که دانشمندان از سابق گفته اند که محبوبیت خاصی دارد و بر خلاف هر چیز دیگر که محبوبیت غیری و عرضی دارد مثل پول و ماشین، اما علم محبوبیت ذاتی دارد و بدین معناست که به خاطر هیچ چیزی و تنها به خاطر خودش محبوب، دوست داشتنی و مورد توجه همگان است.

آیت الله شفیعی افزود: قرآن کریم بیش از ۵۰۰ مورد در مورد علم و دانش صحبت کرده است و آمدن مشتقات کلمه علم مانند عالم، معلوم، متعلم، علیم، علما، یتعلمون و ... در قرآن دال بر اهمیت علم در دین مبین اسلام است.

وی به اهمیت علم و دانش از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: هنگامی که در جنگ بدر ۷۰ نفر از مشرکین به دست مسلمانان اسیر شدند، پیامبر اکرم (ص) در مقابل اینکه هر کدام از آنها ۱۰ نفر از بیسوادهای مکه را سواد دار کند، آنها را آزاد کرد.

وی به تقسیم بندی علم از منظر پیامبر که تنها دو علم بدن و دین وجود دارد اشاره کرد و گفت: اعمال و پیاده کردن دین و متدین بودن با بدن عنصری و جسم فیزیکی معنا پیدا می کند و تا به بدن نرسیم آنچنان که باید و شاید به دین نیز نخواهیم رسید، لذا پیوند ناگسستنی بین بدن و دین کاملا مشهود است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از منظر اسلام بعضی از علوم مانند طبابت و پزشکی جنبه عبادت دارند و باعث می شود که انسان به خدا نزدیک شود، تا آنجایی که پیامبر می فرماید طبابت نیمی از علم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.