یزد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به سمت صنایع دانش‌بنیان برویم و با ایجاد این نوع صنایع به رشد و توسعه کشور کمک کنیم.

برای رشد و توسعه کشور باید به سمت صنایع  دانش بنیان رفت

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ابویی مهریزی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از شرکت ایده ال شمش کویر میبد یزد اظهارداشت: باید عملکرد اقتصادی با توجه به نیاز بازار جهانی پیش برود و فولاد و شمش های فولادی و زنجیره متکی بر مواد معدنی نیاز امروز بازار جهانی است با وجود داشتن ذخیره بالای معدنی در کشور، تنها هفت درصداین ذخایر  شناسایی شده است.

وی افزود: مهمترین سیاست‌های دولت در صنایع معدنی جلوگیری از خام‌فروشی به طور طبیعی و با تکمیل زنجیره ارزش است . 

ابویی تصریح کرد: یکی از برنامه های وزارت صنعت قطع کردن صادرات مواد خام معدنی است  برای سال ۱۴۰۴ بین ۴۱ تا ۴۸ میلیون تن شمش باید  صادر شود  و در حال حاضر آنچه که برای کشور مهم و تأثیرگذار است، سیاست‌های توسعه صادرات است که توسعه کشور را نیز به دنبال خواهد داشت و  واردات بی‌رویه ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

معاون وزیر صنعت با تأکید بر اینکه در حوزه تولید نورد باید مطالعات بیشتری داشته باشیم گفت: مقتضیات ما بر این است تا سال آینده صادرات بیشتری داشته باشیم که در حال حاضر بیش از ۳۳ میلیون تن ظرفیت تولید نورد در کشور در حوزه فولادسازی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان یزد اظهار داشت: یزد از استان‌هایی است که معضلی در زمینه کارگری و کارفرمایی ندارد و هر دو گروه به آینده کشور و رفاه مردم و نسل‌های بعدی توجه دارند.
ابویی مهریزی با اشاره به وجود طرح‌های نیمه‌تمام در این زمینه خاطرنشان  ساخت: ۳۷ هزار جواز تأسیسی که مهلت تأسیس آن به اتمام رسیده و برای آن اقدام نشده بود، حذف شده تا در ارائه آمارها شفاف‌سازی شده باشد و برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آمار واقعی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.