گناباد-امام‌جمعه گفت: علم بدون ایمان تخریب‌گر و مشکل‌ساز است و معلمان نقش مؤثری در تقویت ایمان دانش آموزان دارند.

علم بدون ایمان تخریب‌گر و مشکل‌ساز است

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب صبح امروز در آستانه هفته تربیت اسلامی و در دیدار مربیان و معاونین پرورشی مدارس گناباد با وی که در محل سالن اجتماعات دفتر امام‌جمعه برگزار شد، گفت: امور تربیتی یکی از صدقه‌های جاریه شهیدان رجایی و باهنر به آموزش‌وپرورش است.

وی اظهار کرد: هدف پیامبران پرداختن به امور تربیتی بوده است چراکه اگر بهترین آموزش‌های علمی به فرزندان خود ارائه دهیم اما فاقد تربیت اسلامی باشند، این اقدام هیچ‌گونه تأثیری نداشته و حتی مشکل‌آفرین برای جامعه می‌شود.

صادقی  افزود: در شرایط کنونی که دشمن از فضای مجازی برای گمراه کردن نوجوانان و جوانان استفاده می‌کنند، مربیان پرورشی همانند پیامبران وظیفه پاک‌سازی و آموزش کتاب و حکمت به دانش آموزان را برعهده‌ دارند.

امام‌جمعه گناباد جنگ‌های جهانی اول و دوم را از نتایج بارز علم بدون ایمان در فرهنگ غرب برشمرد و افزود: در تحولات منطقه غرب آسیا کشورهای غربی علی‌رغم اینکه دارای علم و آگاهی هستند اما به دلیل نداشتن ایمان برای حفظ منافع خود درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گناباد نیز در این نشست گفت: مربیان پرورشی مدارس گناباد علی‌رغم کمبود منابع مالی و حذف بودجه پرورشی، به‌صورت جهادی در حال فعالیت در حیطه تربیت اسلامی هستند.

سید محمد مهدوی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵ نوع فعالیت پرورشی در سطح مدارس گناباد توسط مربیان پرورشی انجام می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.